Analiza KPI za IV kwartał 2014 r. i I kwartał 2015 r.
23 lipca 2015

Prezes UKE przedstawia analizę wykonania wskaźników KPI przez Orange Polska S.A. (OPL) za IV kwartał 2014 r. i I kwartał 2015 r.
W prezentowanych raportach określenie Hurt odnosi się do operatorów alternatywnych (bez dawnego PTK Centertel), zaś Detal - do części detalicznej OPL.
W związku z połączeniem PTK Centertel i Telekomunikacji Polskiej S.A. z dniem 31.12.2013 r., począwszy od raportu za Q1 2014 r., sprzedaż do dawnego PTK Centertel wliczana jest do Detalu.
Ocena poziomu jakości świadczonych usług:
Wyniki dla Q4 2014 i Q1 2015 były najlepsze za cały okres funkcjonowania Nowego Systemu KPI, wskazując na pozytywną tendencję w poziomie świadczonych usług przez operatora zasiedziałego.
W analizowanych dwóch kwartałach, w ocenie poziomu jakości usług, wystąpiły tylko dwa wskaźniki, których wykonanie odbiegało od założonych w Nowym Systemie KPI progów. Wskaźniki, dla których „zapalały się” czerwone światła to (w nawiasie liczba miesięcy, w których wskaźnik w danym kwartale osiągnął wynik negatywny):
- Q4 2014 r. – UG4 (3),
- Q1 2015 r. – UG4 (1), LLU1 (1).
Udział wskaźników, dla których wykonanie odbiegało od ustalonych wartości, w stosunku do wszystkich raportowanych wskaźników za analizowane dwa kwartały jest akceptowalny.
Co warte podkreślenia w ostatnim miesiącu analizowanego okresu (marzec 2015 r.) po raz pierwszy od momentu wprowadzenia Nowego Systemu KPI (a więc od października 2012 r.) nie było przypadków „zapalenia” czerwonego światła, a więc wszystkie wskaźniki zostały zrealizowane zgodnie z ustalonymi poziomami referencyjnymi.
Ocena niedyskryminacji krótkookresowej i długookresowej:
W okresie objętym badaniem przeprowadzane testy nie wykazują występowania zjawisk dyskryminacyjnych w obsłudze operatorów alternatywnych względem części detalicznej OPL.
Dla krótkookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt – Detal wyniki były pozytywne dla obu analizowanych kwartałów - nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.
Dla długookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt – Detal wyniki były pozytywne dla obu analizowanych kwartałów - nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.
Analiza czasów względnych:
Analiza czasów względnych pozwala na porównanie czasów zdarzeń dla usług świadczonych Hurtowi i Detalowi.
Analiza czasów względnych potwierdziła różnice w procesowaniu zamówień pomiędzy rynkiem hurtowym a detalicznym - dla wskaźnika UI3 na korzyść rynku detalicznego w stosunku do rynku hurtowego, a dla wskaźnika UI4 na korzyść rynku hurtowego w stosunku do rynku detalicznego.
Porównanie poziomu jakości usług pomiędzy operatorami alternatywnymi:
Porównanie wartości wskaźnika zagregowanego pomiędzy operatorami alternatywnymi wskazuje w jakim stopniu poziom obsługi danego operatora alternatywnego różni się od przeciętnego poziomu obsługi wszystkich operatorów alternatywnych.
Wyniki wskaźnika zagregowanego dla Szerokopasmowych Usług Internetowych, dla czwartego kwartału 2014 r., wskazują, że Telion miał gorsze wyniki na tle pozostałych operatorów kupujących tę usługę od OPL, zaś wyniki wskaźnika zagregowanego dla Usługi LLU, wskazują, że gorsze wyniki w porównaniu z innymi uczestnikami rynku miał Kampinos Telco.
Wyniki wskaźnika zagregowanego dla Usług Głosowych w pierwszym kwartale 2015 r. wskazują, że T-Mobile oraz TK Telekom miały gorsze wyniki na tle pozostałych operatorów kupujących tę usługę od OPL, zaś wyniki wskaźnika zagregowanego dla Usługi LLU, wskazują, że ponownie gorsze wyniki w porównaniu z innymi uczestnikami rynku miał Kampinos Telco.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Agnieszka Gładysz) / (2015-07-23) |
| Udostępnienie informacji: | (Sebastian Szeleszczuk) / (2015-07-23 11:22) |
| Ostatnia zmiana: | (Sebastian Szeleszczuk) / (2015-07-23 11:20) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki Pobierz wszystkie załączniki w formacie .zip
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Agnieszka Gładysz |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:23 |



