Ustawienia

Social Media

Analiza następstw redukcji MTR dla konsumentów

Prezes UKE publikuje dokonaną przez ekspertów całościową analizę wpływu obniżek stawek MTR z uwzględnieniem w kalkulacjach efektów, jakie ta obniżka wywoła dla rynku detalicznego.

 

Analiza korzyści dla klientów detalicznych (konsumentów) wskazuje, że przy realistycznych założeniach dotyczących spadku cen na rynku oraz elastyczności usług mobilnych i usług zakańczania połączeń w sieciach ruchomych (MTR - Mobile Termination Rates), łączna wartość projektu, zdefiniowana jako nadwyżka konsumentów pomniejszona o spadek nadwyżki producentów wyniesie w przybliżeniu 1,25 mld zł rocznie (około 3,74 mld zł w okresie 3 lat).

  

Podsumowanie kosztów i korzyści ekonomicznych obniżenia stawek MTR w okresie 3 lat (2009-2011, w tys. zł)

Nadwyżka producentów (koszt)
-1 537 565
Bilans kosztów dla finansów publicznych-349 291
Nadwyżka abonentów5 626 645
Bilans dobrobytu społecznego3 739 789

      

 

 

  

  

Wartość dobrobytu społecznego wygenerowanego przez ten projekt jest zawsze dodatnia, w pełnym zakresie zmienności parametrów modelu.

  

  

W załączniku znajduje się "Analiza następstw wdrożenia scenariusza przyspieszonej redukacji stawek MTR" sporządzona dla UKE przez firmę Audytel S.A.

  

  

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Anna Streżyńska) / (2008-12-02)
Udostępnienie informacji: (Jacek Strzalkowski) / (2009-02-09 11:43)
Ostatnia zmiana: (Jacek Strzalkowski) / (2009-02-09 11:43)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Anna Streżyńska
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:18