Analiza następstw redukcji MTR dla konsumentów
02 grudnia 2008
Prezes UKE publikuje dokonaną przez ekspertów całościową analizę wpływu obniżek stawek MTR z uwzględnieniem w kalkulacjach efektów, jakie ta obniżka wywoła dla rynku detalicznego.
Analiza korzyści dla klientów detalicznych (konsumentów) wskazuje, że przy realistycznych założeniach dotyczących spadku cen na rynku oraz elastyczności usług mobilnych i usług zakańczania połączeń w sieciach ruchomych (MTR - Mobile Termination Rates), łączna wartość projektu, zdefiniowana jako nadwyżka konsumentów pomniejszona o spadek nadwyżki producentów wyniesie w przybliżeniu 1,25 mld zł rocznie (około 3,74 mld zł w okresie 3 lat).
Podsumowanie kosztów i korzyści ekonomicznych obniżenia stawek MTR w okresie 3 lat (2009-2011, w tys. zł)
| Nadwyżka producentów (koszt) | -1 537 565 |
| Bilans kosztów dla finansów publicznych | -349 291 |
| Nadwyżka abonentów | 5 626 645 |
| Bilans dobrobytu społecznego | 3 739 789 |
Wartość dobrobytu społecznego wygenerowanego przez ten projekt jest zawsze dodatnia, w pełnym zakresie zmienności parametrów modelu.
W załączniku znajduje się "Analiza następstw wdrożenia scenariusza przyspieszonej redukacji stawek MTR" sporządzona dla UKE przez firmę Audytel S.A.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Anna Streżyńska) / (2008-12-02) |
| Udostępnienie informacji: | (Jacek Strzalkowski) / (2009-02-09 11:43) |
| Ostatnia zmiana: | (Jacek Strzalkowski) / (2009-02-09 11:43) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Anna Streżyńska |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:18 |



