Ustawienia

Social Media

Decyzja WLR dla E-Telko

Warunki hurtowego dostępu do sieci Telekomunikacji Polskiej dla E-Telko.

 

W dniu 6 czerwca 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał decyzję w sprawie zmiany postanowień umowy o połączeniu sieci E–Telko Sp. z o.o. oraz Telekomunikacji Polskiej S.A. zawartej w dniu 26 czerwca 2003 r., w zakresie implementacji usługi hurtowego dostępu do sieci telekomunikacyjnej TP (usługa WLR - Wholesale Line Rental).

Podobne decyzje w zakresie wprowadzenia usługi WLR zostały już wydane dla następujących przedsiębiorców telekomunikacyjnych: Tele2 Polska Sp. z o.o., GTS Energis Sp. z o.o., Telefonia Dialog S.A., Premium Internet S.A., Polkomtel S.A., eTel Polska Sp. z o.o., EXATEL S.A., Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o.

  

Dla abonenta Telekomunikacji Polskiej S.A. usługa WLR oznacza możliwość zmiany dotychczasowego operatora bez konieczności zmiany lokalizacji zakończenia linii telefonicznej. Rozwiązanie umowy z TP następuje w wyniku złożenia do E-Telko zamówienia wraz z upoważnieniem do przeprowadzenia całej procedury w imieniu abonenta. Zamówienie usługi WLR powinno także zawierać zlecenie preselekcji na numer dostępu do sieci NDS (tzw. prefiks) E-Telko, o ile wcześniej abonent nie ustanowił takiej preselekcji.

Usługa Podstawowa i Usługa Pełna

Prezes UKE zobowiązał TP do świadczenia na rzecz E-Telko usług dla dostępu analogowego oraz dla dostępu cyfrowego ISDN. Usługa WLR będzie realizowana w dwóch etapach: Usługi Podstawowej - wdrożonej w ciągu 2 miesięcy oraz Usługi Pełnej – wdrożonej w ciągu 18 miesięcy. Zdaniem Prezesa UKE terminy te są wystarczające dla wprowadzenia wszystkich, niezbędnych czynności po stronie TP i E-Telko pozwalających na korzystanie przez abonentów z Usługi Podstawowej i Pełnej.

Po uruchomieniu Usługi Pełnej, abonentom E-Telko korzystającym z Usługi Podstawowej zostanie umożliwiony dostęp do zakresu Usługi Pełnej. Za przekroczenie przez TP terminów wskazanych w decyzji naliczane będą kary umowne na rzecz E-Telko.

W ramach Usługi Podstawowej pakiet usług WLR obejmuje m.in.:

  • utrzymanie łącza abonenckiego w celu umożliwienia abonentom E-Telko korzystania z usług telekomunikacyjnych,
  • udostępnienie numeru abonenckiego z posiadanego zakresu numeracji,
  • konserwację i usuwanie uszkodzeń oraz awarii w urządzeniach końcowych,
  • Biuro Numerów,
  • połączenia na numery alarmowe, 0-80x, 118xxx, AUS, do usług przywoławczych,
  • przekazywanie danych billingowych dotyczących połączeń do usług związanych z ruchem telefonicznym.

W przypadku, gdy abonent E-Telko jest podłączony do sieci ISDN TP, zakres usług dostępnych w Usłudze Podstawowej rozszerzony jest o usługi: przekierowania połączeń, połączeń oczekujących, prezentacji numeru (CLIP), budzenia, pod-adresowania, kosztu połączenia, zawieszenia połączenia, przenośności terminala, prezentacji numeru abonenta dołączonego, wiadomości tekstowych.

W ramach Usługi Pełnej pakiet WLR dla abonenta E-Telko obejmuje m.in.:

  • utrzymanie łącza telefonicznego w celu umożliwienia abonentom E-Telko korzystania z usług telekomunikacyjnych,
  • udostępnienie numeru abonenckiego z posiadanego zakresu numeracji,
  • konserwację i usuwanie uszkodzeń oraz awarii w urządzeniach końcowych,
  • przekazywanie danych umożliwiających E-Telko wystawienie faktury oraz billingu za zrealizowane przez abonenta E-Telko połączenia,
  • Biuro Numerów,
  • połączenie na numery alarmowe, 0-20x (usługi dial-up), 0-30x, 0-40x, 0-70x, 0-80x, 118xxx, numery AUS i numery CPP, usługi przywoławcze,
  • przekierowanie połączeń, blokady przekierowania połączeń, połączenia oczekujące,
  • prezentację numeru (CLIP), blokady prezentacji numeru (CLIR), blokady połączeń anonimowych,
  • budzenie, automatyczne połączenie, połączenie trójstronne, blokada połączeń,
  • ograniczenie rachunku dla abonentów E-Telko.

Gdzie składać reklamacje

E-Telko jest zobowiązana do wystawiania, na podstawie danych otrzymanych od TP, faktur i billingów związanych z usługami świadczonymi na rzecz abonenta E-Telko. Spółka ponosi również odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju roszczenia abonentów związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług.

Reklamacje dotyczące usług telekomunikacyjnych oraz reklamacje dotyczące opłat E-Telko rozpatruje i załatwia we własnym zakresie. W żadnym wypadku E-Telko nie może odsyłać swoich abonentów bezpośrednio do TP.

Opłaty za WLR

Podstawą do rozliczeń za abonament telefoniczny pomiędzy E-Telko i TP będzie cena referencyjna obliczona w wysokości 37,83 PLN dla łącza analogowego oraz 55 PLN dla łącza cyfrowego (ISDN). Od ceny referencyjnej przysługuje E-Telko upust hurtowy w wysokości 46,99%.

 

Miesięczne opłaty za abonament telefoniczny w ramach usługi WLR ponoszone przez E-Telko na rzecz TP:

 

Cena referencyjna

Upust hurtowy

Opłata hurtowa

(netto)

Łącze analogowe

37,83 PLN

46,99%

20,05 PLN

Łącze cyfrowe ISDN

55,00 PLN

46,99%

29,16 PLN

  

Decyzja Prezesa UKE z 6 czerwca 2007 r. podlega natychmiastowemu wykonaniu.

  

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Jacek Strzalkowski)
Udostępnienie informacji: (Jacek Strzalkowski) / (2007-07-09 11:58)
Ostatnia zmiana: (Jacek Strzalkowski) / (2007-10-11 10:33)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Jacek Strzalkowski
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:17