Decyzja WLR dla E-Telko
06 czerwca 2007
Warunki hurtowego dostępu do sieci Telekomunikacji Polskiej dla E-Telko.
W dniu 6 czerwca 2007 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał decyzję w sprawie zmiany postanowień umowy o połączeniu sieci E–Telko Sp. z o.o. oraz Telekomunikacji Polskiej S.A. zawartej w dniu 26 czerwca 2003 r., w zakresie implementacji usługi hurtowego dostępu do sieci telekomunikacyjnej TP (usługa WLR - Wholesale Line Rental).
Podobne decyzje w zakresie wprowadzenia usługi WLR zostały już wydane dla następujących przedsiębiorców telekomunikacyjnych: Tele2 Polska Sp. z o.o., GTS Energis Sp. z o.o., Telefonia Dialog S.A., Premium Internet S.A., Polkomtel S.A., eTel Polska Sp. z o.o., EXATEL S.A., Polskiej Telefonii Cyfrowej Sp. z o.o.
Dla abonenta Telekomunikacji Polskiej S.A. usługa WLR oznacza możliwość zmiany dotychczasowego operatora bez konieczności zmiany lokalizacji zakończenia linii telefonicznej. Rozwiązanie umowy z TP następuje w wyniku złożenia do E-Telko zamówienia wraz z upoważnieniem do przeprowadzenia całej procedury w imieniu abonenta. Zamówienie usługi WLR powinno także zawierać zlecenie preselekcji na numer dostępu do sieci NDS (tzw. prefiks) E-Telko, o ile wcześniej abonent nie ustanowił takiej preselekcji.
Usługa Podstawowa i Usługa Pełna
Prezes UKE zobowiązał TP do świadczenia na rzecz E-Telko usług dla dostępu analogowego oraz dla dostępu cyfrowego ISDN. Usługa WLR będzie realizowana w dwóch etapach: Usługi Podstawowej - wdrożonej w ciągu 2 miesięcy oraz Usługi Pełnej – wdrożonej w ciągu 18 miesięcy. Zdaniem Prezesa UKE terminy te są wystarczające dla wprowadzenia wszystkich, niezbędnych czynności po stronie TP i E-Telko pozwalających na korzystanie przez abonentów z Usługi Podstawowej i Pełnej.
Po uruchomieniu Usługi Pełnej, abonentom E-Telko korzystającym z Usługi Podstawowej zostanie umożliwiony dostęp do zakresu Usługi Pełnej. Za przekroczenie przez TP terminów wskazanych w decyzji naliczane będą kary umowne na rzecz E-Telko.
W ramach Usługi Podstawowej pakiet usług WLR obejmuje m.in.:
- utrzymanie łącza abonenckiego w celu umożliwienia abonentom E-Telko korzystania z usług telekomunikacyjnych,
- udostępnienie numeru abonenckiego z posiadanego zakresu numeracji,
- konserwację i usuwanie uszkodzeń oraz awarii w urządzeniach końcowych,
- Biuro Numerów,
- połączenia na numery alarmowe, 0-80x, 118xxx, AUS, do usług przywoławczych,
- przekazywanie danych billingowych dotyczących połączeń do usług związanych z ruchem telefonicznym.
W przypadku, gdy abonent E-Telko jest podłączony do sieci ISDN TP, zakres usług dostępnych w Usłudze Podstawowej rozszerzony jest o usługi: przekierowania połączeń, połączeń oczekujących, prezentacji numeru (CLIP), budzenia, pod-adresowania, kosztu połączenia, zawieszenia połączenia, przenośności terminala, prezentacji numeru abonenta dołączonego, wiadomości tekstowych.
W ramach Usługi Pełnej pakiet WLR dla abonenta E-Telko obejmuje m.in.:
- utrzymanie łącza telefonicznego w celu umożliwienia abonentom E-Telko korzystania z usług telekomunikacyjnych,
- udostępnienie numeru abonenckiego z posiadanego zakresu numeracji,
- konserwację i usuwanie uszkodzeń oraz awarii w urządzeniach końcowych,
- przekazywanie danych umożliwiających E-Telko wystawienie faktury oraz billingu za zrealizowane przez abonenta E-Telko połączenia,
- Biuro Numerów,
- połączenie na numery alarmowe, 0-20x (usługi dial-up), 0-30x, 0-40x, 0-70x, 0-80x, 118xxx, numery AUS i numery CPP, usługi przywoławcze,
- przekierowanie połączeń, blokady przekierowania połączeń, połączenia oczekujące,
- prezentację numeru (CLIP), blokady prezentacji numeru (CLIR), blokady połączeń anonimowych,
- budzenie, automatyczne połączenie, połączenie trójstronne, blokada połączeń,
- ograniczenie rachunku dla abonentów E-Telko.
Gdzie składać reklamacje
E-Telko jest zobowiązana do wystawiania, na podstawie danych otrzymanych od TP, faktur i billingów związanych z usługami świadczonymi na rzecz abonenta E-Telko. Spółka ponosi również odpowiedzialność za wszelkiego rodzaju roszczenia abonentów związane z niewykonaniem lub nienależytym wykonaniem usług.
Reklamacje dotyczące usług telekomunikacyjnych oraz reklamacje dotyczące opłat E-Telko rozpatruje i załatwia we własnym zakresie. W żadnym wypadku E-Telko nie może odsyłać swoich abonentów bezpośrednio do TP.
Opłaty za WLR
Podstawą do rozliczeń za abonament telefoniczny pomiędzy E-Telko i TP będzie cena referencyjna obliczona w wysokości 37,83 PLN dla łącza analogowego oraz 55 PLN dla łącza cyfrowego (ISDN). Od ceny referencyjnej przysługuje E-Telko upust hurtowy w wysokości 46,99%.
Miesięczne opłaty za abonament telefoniczny w ramach usługi WLR ponoszone przez E-Telko na rzecz TP:
| Cena referencyjna | Upust hurtowy | Opłata hurtowa (netto) |
Łącze analogowe | 37,83 PLN | 46,99% | 20,05 PLN |
Łącze cyfrowe ISDN | 55,00 PLN | 46,99% | 29,16 PLN |
Decyzja Prezesa UKE z 6 czerwca 2007 r. podlega natychmiastowemu wykonaniu.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Jacek Strzalkowski) |
| Udostępnienie informacji: | (Jacek Strzalkowski) / (2007-07-09 11:58) |
| Ostatnia zmiana: | (Jacek Strzalkowski) / (2007-10-11 10:33) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Jacek Strzalkowski |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:17 |



