Dobre praktyki dla stron internetowych
18 stycznia 2013

Pod patronatem Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej ukazał się „Podręcznik Dobrych Praktyk - WCAG 2.0” opracowany przez Fundację Widzialni. Publikacja wyjaśnia, w jaki sposób należy przygotować serwisy internetowe, aby były dostępne dla jak największej liczby użytkowników wykluczonych cyfrowo.
W pierwszej części w sposób bardzo przystępny podręcznik prowadzi czytelnika przez świat osób, które z różnych powodów są pozbawione możliwości korzystania z zasobów cyfrowego świata. Opisuje, w jaki sposób korzystają z Internetu osoby niewidome, niedowidzące, głuche, starsze, które w codziennym życiu są narażone na tzw. wykluczenie cyfrowe.
Druga część podręcznika jest skierowana do twórców stron www, administratorów, redaktorów oraz osób pragnących tworzyć strony internetowe zgodnie ze światowym standardem WCAG (Web Content Accessibility Guidelines). Budować je w taki sposób, aby osoby cyfrowo wykluczone, a wśród nich osoby niepełnosprawne, mogły z nich bez przeszkód korzystać.
Podręcznik jest dostępny bez żadnych opłat w formie elektronicznej
na stronie internetowej Fundacji Widzialni.
Od maja 2012 roku funkcjonuje w Polsce
Rozporządzenie Rady Ministrówzobowiązujące wszystkie instytucje publiczne do dostosowania swoich serwisów internetowych dla potrzeb osób niepełnosprawnych i wszystkich, którzy z różnych powodów nie mogą w pełni skorzystać z zasobów Internetu. Zgodnie z zapisami rozporządzenia strony www powinny być dostosowane do międzynarodowego standardu WCAG (Web Content Accessibility Guidelines) uznanego w wielu krajach Europy.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Jacek Strzałkowski) / (2013-01-18) |
| Udostępnienie informacji: | (Jacek Strzałkowski) / (2013-01-18 17:04) |
| Ostatnia zmiana: | (Jacek Strzałkowski) / (2013-01-18 17:04) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Jacek Strzałkowski |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:22 |



