Ustawienia

Social Media

Dopłata do kosztu netto TP

Telekomunikacja Polska wystąpiła do UKE z wnioskiem o przyznanie dopłaty do kosztu netto świadczenia usługi powszechnej za okres od 1 stycznia do 8 maja 2011 r.

 

Pismem z dnia 29 czerwca 2012 r., zgodnie z art. 96 ust. 1 Pt, Telekomunikacja Polska S.A. wystąpiła z wnioskiem o przyznanie dopłaty do kosztu netto świadczenia usługi powszechnej za okres od 1 stycznia do 8 maja 2011 r. w wysokości 33 837 923,28 zł. 

Ideą usługi powszechnej jest zapewnienie wszystkim użytkownikom końcowym na terenie całego kraju (bez względu na ich lokalizację) dostępu do podstawowych usług telefonicznych. W przypadku dostępności usługi powszechnej chodzi zarówno o dostępność fizyczną,
jak i ekonomiczną (przystępność cenową).

Definicja usługi powszechnej została określona w art. 81 ust. 1 i 3 Pt. Usługę powszechną zgodnie z Pt stanowi zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne dla wszystkich użytkowników końcowych stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie. Do zestawu usług stanowiących usługę powszechną zalicza się:

1. przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług, (ISDN);
2. utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci, o którym mowa w pkt 1;
3. w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
4. połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet;
5. udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów;
6. świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
7. świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.

Z kolei zgodnie z art. 82 Pt, usługę powszechną świadczy przedsiębiorca wyznaczony, w odpowiednim trybie, do świadczenia tej usługi albo poszczególnych usług wchodzących w jej skład, zwany „przedsiębiorcą wyznaczonym". Decyzją Prezesa UKE z dnia 5 maja 2006 r., TP została wyznaczona na przedsiębiorcę telekomunikacyjnego świadczącego usługę powszechną na terenie całego kraju.

Zgodnie z art. 95 ust. 1 Pt, przedsiębiorcy wyznaczonemu, przysługuje dopłata w przypadku nierentowności usług wchodzących w skład usługi powszechnej. Stosownie do art. 95 ust. 2 Pt, dopłatę przyznaje Prezes UKE, w wysokości kosztu netto świadczenia usługi powszechnej.
TP, składając w dniu 29 czerwca 2012 r. wniosek o przyznanie dopłaty do kosztu netto świadczenia usługi powszechnej w okresie od 1 stycznia do 8 maja 2011 r., skorzystała z przewidzianego w art. 96 ust. 1 Pt prawa do ubiegania się o zwrot kosztu netto. Prezes UKE po zebraniu materiału dowodowego oraz po zapoznaniu się z opinią biegłego rewidenta wyda decyzję rozstrzygającą o przyznaniu bądź braku podstaw do przyznania dopłaty w wysokości kosztu netto.

W chwili obecnej trwa procedura oceny ofert przedłożonych w ramach zamówienia publicznego dotyczącego przeprowadzenia przez biegłego rewidenta analizy dokumentacji, o której mowa w art. 96 ust. 2 Pt. Termin składania ofert upłynął w dniu 6 czerwca 2012 r. 

 

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Magdalena Gaj) / (2012-07-05)
Udostępnienie informacji: (Anna Lewandowska) / (2012-07-05 15:11)
Ostatnia zmiana: (Anna Lewandowska) / (2012-07-05 15:11)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Magdalena Gaj
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:21