Ustawienia

Social Media

Dostępność ofert Internet BSA

Informacje dla konsumentów o nowych rozwiązaniach umożliwiających dostęp do szerokopasmowego Internetu oferowanych przez alternatywnych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.

 

Dla Abonentów posiadających linie telefoniczne w Telekomunikacji Polskiej  S.A. pojawia się coraz więcej nowych możliwości korzystania przez nich z szerokopasmowego Internetu oferowanego przez innych przedsiębiorców telekomunikacyjnych.

W celu sprawdzenia dostępności usługi Internet BSA (Bitstream Access) w Państwa miejscowości uprzejmie prosimy o skontaktowanie się z wybranym z poniższej listy operatorem i zapoznanie się z jego ofertą dostępną na stronach internetowych tego przedsiębiorcy.

  

Lista przedsiębiorców telekomunikacyjnych posiadających umowy o współpracy w zakresie dostępu do sieci Telekomunikacji Polskiej S.A. dla sprzedaży usługi Internet BSA:

  • Długie Rozmowy S.A.
  • eTel Polska Sp. z o.o.
  • E-Telko Sp. z o.o.
  • ETOP Sp. z o.o.
  • Exatel S.A.
  • GTS Energis Sp. z o.o.
  • Intertele S.A.
  • MNI S.A.
  • Netia S.A.
  • Petrotel Sp. z o.o.
  • Polkomtel S.A.
  • Polska Telefonia Cyfrowa Sp. zo.o.
  • PT Novum Sp. z o.o.
  • PTK Centertel Sp. z o.o.
  • Sferia S.A.
  • Tele2 Polska Sp. z o.o.
  • Telefonia Dialog S.A.
  • Telekomunikacja Kolejowa Sp. z o.o.
  • Vectra S.A.

  

Na co zwrócić uwagę przy wyborze oferty Internet BSA:

Mając na uwadze zapisy umów zawartych pomiędzy Telekomunikacją Polską S.A. i przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi, decydując się na wybór oferty alternatywnego dostawcy usługi dostępu do sieci Internet prosimy o zapoznanie się z następującymi poradami:

1. Warunkiem koniecznym, który musi być spełniony, żeby skorzystać z usługi dostępu do Internetu świadczonej przez innego niż TP operatora jest posiadanie telefonu i opłacanie abonamentu telefonicznego w Telekomunikacji Polskiej S.A. Wynika to z umów zawartych przez operatorów z TP.

2. Sprawdź, czy operator, z którego oferty zamierzasz skorzystać, działa w Twoim miejscu zamieszkania. Nie opieraj się jedynie na mapce zasięgu działania operatora, ponieważ zasięg na mapkach umieszczonych na stronach internetowych operatorów jest orientacyjny i to, że jakaś strefa numeracyjna jest w zasięgu operatora nie znaczy że w całej tej strefie numeracyjnej jest technicznie możliwe zrealizowanie usługi, i na każdej linii. Dlatego zadzwoń na infolinię operatora, z którego usług internetowych chcesz skorzystać i zasięgnij informacji szczegółowej.

3. Przed podjęciem ostatecznej decyzji o rezygnacji z usługi neostrada tp postaraj się  uzyskać od nowego operatora jednoznaczną informację, czy istnieją możliwości techniczne świadczenia Ci usługi szerokopasmowego dostępu do  Internetu. Ostateczne i wiarygodne informacje techniczne, w tym o możliwości realizacji usługi o lepszych parametrach, operator uzyskuje z TP po złożeniu zamówienia. Dlatego też w regulaminach świadczenia usług z reguły są klauzule, które uwalniają go od odpowiedzialności w przypadku, gdy nie ma możliwości technicznych zrealizowania zamówienia na danej linii.

4. Nie w każdym przypadku fakt wcześniejszego korzystania z usługi neostrada tp daje pewność, że usługa będzie mogła być na tym samym łączu świadczona przez nowego operatora – szczególnie jeżeli zamierzasz zmienić jej parametry.

5. Bądź przygotowany na to, że w początkowej fazie wdrażania usług dostępu do szerokopasmowego Internetu przez operatorów alternatywnych przerwa w działaniu usługi przy przejściu z TP do innego operatora może ulec wydłużeniu nawet do kilku dni.

   

Jednocześnie Prezes UKE informuje, że zgodnie z procedurą opisaną w Ofercie BSA przyjętej przez UKE operator może złożyć zamówienie na łącze abonenckie do TP wraz oświadczeniem abonenta o chęci skorzystania z jego usług. Oferta BSA nie łączy możliwości złożenia zamówienia na łącze z koniecznością wypowiedzenia umowy z TP. Dodatkowo Oferta wyraźnie w skazuje, że przerwa w świadczeniu usług dla abonenta nie może być większa niż 12 godzin.

   

Jeśli chodzi o techniczną możliwość świadczenia usług, to zgodnie ofertą TP może odmówić realizacji zamówienia na łącze abonenckie tylko w trzech przypadkach:

  • łącze nie jest objęte ofertą, (np. jest to łącze radiowe, ISDN),
  • brak jest możliwości technicznych realizacji opcji usługi (opcja usługi to np.: 256 kbit/s),
  • występuje zagrożenie dla integralności sieci TP.

Przyczyny odmowy TP powinna pisemnie szczegółowo uzasadnić.

   

Należy jednak pamiętać, że warunki świadczenia usług nie wynikają bezpośrednio z oferty ramowej BSA, tylko  z umów zawartych przez operatorów z TP, oraz z tego, jak faktycznie zapisy umów są realizowane.

W trakcie wdrażania usługi mogą pojawić się różne problemy natury proceduralnej lub technicznej. Zwracamy się tym samym o cierpliwość i wyrozumiałość wobec służb TP oraz przedsiębiorców telekomunikacyjnych, którzy wdrażają swoje nowe usługi dostępu do sieci Internet i chcą to zrobić jak najsprawniej, we wspólnym interesie, tak Państwa, jak i swoim.

Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej będzie na bieżąco monitorował przebieg wdrażania usługi i służył pomocą, tak Państwu jak i przedsiębiorcom.

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Jacek Strzalkowski) / (2007-08-10)
Udostępnienie informacji: (Jacek Strzałkowski) / (2012-10-19 12:30)
Ostatnia zmiana: (Jacek Strzałkowski) / (2012-10-19 12:30)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Jacek Strzalkowski
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:17