Jak bezpiecznie korzystać z usług pocztowych?
16 grudnia 2010
Krótki poradnik dla konsumentów.
W okresie przedświątecznym znacznie częściej wysyłamy paczki. Jest to okazja, by przypomnieć konsumentom najważniejsze zagadnienia dotyczące świadczenia usług pocztowych. W tym celu opracowaliśmy poradnik pn. Jak bezpiecznie korzystać z usług pocztowych. Przedstawiamy w nim najważniejsze regulacje prawne z tego zakresu oraz informujemy o prawach i obowiązkach klienta.
Opracowanie zawiera praktyczne informacje nt. odpowiedzialności operatorów pocztowych, zasad wnoszenia reklamacji, jednostek UKE właściwych do rozpatrywania spraw pocztowych.
Pragniemy też przypomnieć, że osoby mające problem z dochodzeniem swoich praw w związku z nienależytym wykonaniem usług mogą uzyskać pomoc w Urzędzie Komunikacji Elektronicznej, który zajmuje się rozwiązywaniem sporów konsumentów z przedsiębiorcami poprzez mediacje, jak również przed działającym przy Prezesie UKE Sądem Polubownym.
Zachęcamy do lektury załączonego poradnika.
O prawach konsumentów korzystających z usług kurierów przypomina także Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Karol Krzywicki) / (2010-12-16) |
| Udostępnienie informacji: | (Anna Stankowska) / (2011-01-07 12:22) |
| Ostatnia zmiana: | (Anna Lewandowska) / (2011-04-06 11:55) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Karol Krzywicki |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:19 |



