Ustawienia

Social Media

Jakość usługi powszechnej TP w 2010 r.

Analiza wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej świadczonej przez Telekomunikację Polską SA w 2010 roku, na podstawie informacji dostarczonych przez Spółkę.

 

Na podstawie informacji dostarczonych przez TP S.A, operatora wyznaczonego do świadczenia usługi powszechnej, Prezes UKE dokonał analizy wskaźników dostępności i jakości usługi za rok 2010 w odniesieniu do wymagań zawartych w rozporządzeniu Ministra Infrastruktury z dnia 24 marca 2005 r. w sprawie szczegółowych wymagań dotyczących świadczenia usługi powszechnej oraz wymagań dotyczących świadczenia usługi szerokopasmowego dostępu do Internetu dla jednostek uprawnionych (Dz. U. Nr 68, poz. 592) oraz Decyzji Prezesa UKE, z dnia 7 listopada 2006 r. Nr DRTD-WUD-6070-1/06(29) i z dnia 29 stycznia 2007 r. Nr DRTD-WUD-6070-1/06(43) i porównał je z wskaźnikami uzyskanymi w roku 2009.

Większość wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej w 2010 r. osiągnęła wartości zbliżone lub uległa pogorszeniu w porównaniu z 2009 r. Nie spełniają wymagań decyzji Prezesa UKE następujące wskaźniki dostępności do usługi powszechnej:

  • czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 95% zamówień,
  • czas oczekiwania na przyłączenie do sieci, w którym zrealizowano 99% zamówień,
  • liczba uszkodzeń przypadających na 100 łączy abonenckich,
  • czas usunięcia uszkodzenia dla wszystkich parametrów.

W dostarczonej informacji Operator szczegółowo wyjaśnił przyczyny niespełnienia wartości niektórych wskaźników dostępności i jakości usługi powszechnej w 2010 roku oraz przedstawił podejmowane działania mające na celu poprawę wskaźników w 2011 roku.

Jako główną przyczynę niespełnienia wyznaczonych wartości wskaźników Operator podaje występowanie ekstremalnych zjawisk atmosferycznych takich jak: obfite opady śniegu, szadź i oblodzenia, burze, zalania i powodzie. W ocenie Prezesa UKE wymienione przez operatora przyczyny miały bezpośredni wpływ tylko na liczbę uszkodzeń, natomiast czas oczekiwania na przyłączenie do sieci jak i czas usunięcia uszkodzenia uzależniony jest również od czynników zależnych od operatora takich jak m.in. liczność personelu technicznego zaangażowanego do wykonywania przyłączeń do sieci i usuwania uszkodzeń. Ponieważ wymienione wskaźniki mają największy wpływ na poziom jakości usług odczuwany przez klienta, operator winien podejmować działania, które skutecznie będą poprawiać jakość usług.

Poniżej przedstawiamy szczegółową analizę wskaźników.

 

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Anna Streżyńska) / (2011-05-05)
Udostępnienie informacji: (Anna Lewandowska) / (2011-06-14 15:24)
Ostatnia zmiana: ( ) / (2011-09-01 14:21)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Anna Streżyńska
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:21