Ustawienia

Social Media

Kwartalny raport KPI

Analiza raportu Telekomunikacji Polskiej SA dotyczącego realizacji Porozumienia pomiędzy TP a Prezesem UKE.

 

Prezes UKE przedstawia analizę kwartalnego raportu Telekomunikacji Polskiej SA dotyczącego realizacji Porozumienia pomiędzy TP a Prezesem UKE.

Celem analizy kwartalnego raportu KPI (za Q1 2012 r.) jest ocena poziomu realizacji postanowień Porozumienia TP-UKE poprzez osiągane przez TP wartości wskaźników KPI (Key Performance Indicators).

KPI to kluczowe wskaźniki efektywności pokazujące:

  • jakość realizacji procesów biznesowych przez część hurtową TP świadczonych na rzecz operatorów alternatywnych
  • równoważność ich wydajności w stosunku do procesów świadczonych przez jednostkę detaliczną TP.

Średnia z wszystkich wskaźników KPI w pierwszym kwartale 2012 roku wyniosła 97,37% i jest to wynik lepszy od wyniku za analogiczny okres roku poprzedniego o około 0,23 p.p.

Dynamika wzrostu WLR nie wykazuje większych zmian, można zaobserwować stabilizację poziomu nasycenia usługą BSA (póki co nie następuje dynamiczna substytucja na LLU).

Procesy, które wymagają dalszej poprawy, to przede wszystkim procesy związane ze świadczeniem usług szerokopasmowych a zwłaszcza usług szerokopasmowych o najwyższej przepustowości. Średnia sprawność realizacji tych procesów (dla Detalu TP opisana przez KPI: 31, 32, 33 oraz dla Hurtu TP przez KPI: 58, 59, 60) wykazuje słabsze wykonanie wskaźników dla operatorów alternatywnych względem Detalu TP. TP wskazuje, że na różnice w wynikach ma wpływ większy udział zapytań o wyższe prędkości (6Mb/s i wyższe) w wolumenie zamówień składanych przez operatorów alternatywnych w porównaniu z Detalem TP. TP pracuje nad udoskonaleniem narzędzia do prekwalifikacji parametrów łącza, które to narzędzie wyeliminuje wspomnianą różnicę dla łączy o wyższej przepływności niż 6 Mb/s.

Wskaźniki agregujące indywidualne wartości KPI dla każdego operatora wykazują różnice w poziomie obsługi Netii (na niekorzyść dla Netii) w stosunku do innych kluczowych operatorów (PTK Centertel, PTC).

Pełna treść analizy znajduje się w załączonym pliku.

 

 

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Marcin Cichy) / (2012-06-15)
Udostępnienie informacji: (Anna Lewandowska) / (2012-06-15 16:11)
Ostatnia zmiana: (Anna Lewandowska) / (2012-06-15 16:11)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Marcin Cichy
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:21