Poradnik konsumenta usług pocztowych
07 grudnia 2015

Prezes UKE przypomina najważniejsze regulacje odnoszące się do odpowiedzialności operatorów pocztowych, postępowań reklamacyjnych oraz alternatywnych sposobów dochodzenia roszczeń w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej.
Operatorzy pocztowi, którzy zawarli umowę o świadczenie usługi pocztowej z nadawcą, odpowiadają za należyte jej wykonanie. Zakres ich odpowiedzialności jest ściśle określony przez właściwe akty prawne regulujące okoliczności, w jakich użytkownik usług pocztowych może np. złożyć reklamację czy ubiegać się o odszkodowanie. Ponadto przypomnieć należy, że przepisy regulują również obowiązki, jakie ciążą na użytkowniku usług pocztowych, wpływające na zakres odpowiedzialności operatora pocztowego.
Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej może podjąć działania pomagające nadawcy lub adresatowi dochodzić roszczeń, w przypadku niewykonania lub nienależytego wykonania usługi pocztowej. Są to m.in. postępowanie mediacyjne i postępowanie przed stałym polubownym sądem konsumenckim.
W okresie przedświątecznego wzrostu liczby nadawanych przesyłek pocztowych, przypominamy o najważniejszych dla konsumentów regulacjach:
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Magdalena Sławińska) / (2015-12-07) |
| Udostępnienie informacji: | (Anna Lewandowska) / (2015-12-07 15:38) |
| Ostatnia zmiana: | (Anna Lewandowska) / (2015-12-07 15:38) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Magdalena Sławińska |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:23 |



