Prezes UKE zakończył postępowania administracyjne dotyczące działalności pocztowej prowadzonej przez PGP S.A., Inpost S.A. oraz RUCH S.A.
20 marca 2015

W dniu 19 marca 2015 r., Prezes UKE, po przeprowadzeniu postępowań administracyjnych wszczętych po przeprowadzonych kontrolach, wobec trzech operatorów pocztowych: Polskiej Grupy Pocztowej S.A., InPost S.A. oraz RUCH S.A. wydał decyzje administracyjne określające zakres stwierdzonych naruszeń oraz nakazujące ich usunięcie w terminie 30 dni.
W toku każdego postępowania dokonywano oceny, czy operatorzy pocztowi wywiązują się z obowiązków nałożonych ustawą Prawo pocztowe. Weryfikowano prawidłowość wywiązywania się wymienionych operatorów pocztowych z obowiązków, takich jak np.: terminowość doręczeń przesyłek, poprawne oznaczanie przesyłek, czy też prawidłowe doręczanie oraz awizowanie przesyłek, ochrona danych wrażliwych.
W wydanych decyzjach administracyjnych dla każdego z ww. operatorów pocztowych, Prezes UKE nakazał usunięcie stwierdzonych naruszeń w terminie 30 dni. Wydanie przedmiotowych decyzji ma przede wszystkim na celu doprowadzenie do stanu zgodnego z obowiązującymi przepisami prawa, w tym zapewnieniu prawidłowej realizacji usług pocztowych podmiotom korzystającym z tych usług.
Należy zaznaczyć, iż postępowania prowadzone przez Prezesa UKE miały szczególny charakter, bowiem odnosiły się do operatora pocztowego, który świadczy usługi w zakresie doręczania korespondencji sądowej i prokuratorskiej.
Informacje na temat kontroli działalności pocztowej publikowane były na stronie internetowej UKE w komunikatach:
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Magdalena Gaj) / (2015-03-20) |
| Udostępnienie informacji: | (Monika Lewińska) / (2015-03-20 10:40) |
| Ostatnia zmiana: | (Monika Lewińska) / (2015-03-20 10:55) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Magdalena Gaj |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:23 |



