Ustawienia

Social Media

Przedsiębiorcy deklarują poprawę jakości usług

12968.jpg
Do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej wpłynęły pierwsze deklaracje operatorów o stosowaniu postanowień Memorandum na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym.

 


Deklaracja oznacza, że operatorzy rozpoczną proces zbierania danych o jakości świadczonych przez siebie usług, oraz prezentowanie ich w sposób umożliwiający porównywanie.  Jako pierwsi, oświadczenia złożyli T-Mobile Polska SA oraz UPC Polska sp. z o.o.



„Memorandum na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym“ to zainicjowany przez Prezesa UKE projekt samoregulacyjny, skupiający przedsiębiorców telekomunikacyjnych,środowiska naukowe i badawcze, którzy wspólnie z regulatorem wypracowali standardy pomiaru i porównywania jakości usług telekomunikacyjnych, zarówno w transmisji głosowej jak i dostępie do Internetu.

W ramach Memorandum opracowano wspólnie 8 wskaźników jakości, w tym 2 administracyjne i 6 technicznych, dzięki którym klient będzie mógł świadomie porównać oferty. Zbiór tych wskaźników wraz z określonymi wartościami progowymi oraz spójnymi sposobami ich prezentowania, został zawarty w Raporcie końcowym, opracowanym przez uczestników Memorandum. Dokument został ogłoszony na początku lutego 2014 r., po miesięcznym okresie konsultacji środowiskowych.

Magdalena Gaj, Prezes UKE, zaznacza: - Pierwsze deklaracje to pozytywny sygnał, świadczący o tym, że postanowienia zawarte w Raporcie końcowym zostaną zastosowane w rynkowej rzeczywistości. Mam nadzieję, że niebawem także pozostali Sygnatariusze Memorandum oraz przedsiębiorcy telekomunikacyjni, pójdą śladem UPC i T-MOBILE.

Uczestnictwo w Memorandum ds. jakości usług nie jest równoznaczne ze  stosowaniem jego  postanowień, przedsiębiorcy muszą zadeklarować jego realne stosowanie.  W myśl postanowień Memorandum, dostawcy usług telekomunikacyjnych będą zamieszczać informacje o jakości usług na swoich stronach internetowych, a pierwsze zestawienie tych danych powinno ukazać się na stronie Urzędu Komunikacji Elektronicznej
w drugim półroczu 2014 roku.

Memorandum ma otwarty charakter i obowiązuje bezterminowo – każdy przedsiębiorca telekomunikacyjny może w dowolnym czasie dołączyć do inicjatywy Prezesa UKE i uczestników Memorandum, zobowiązując się do stosowania wypracowanych w ramach Memorandum rozwiązań i standardów. 

Adresatami Raportu końcowego są nie tylko Sygnatariusze Memorandum. Dokument ten jest jawny, a z rozwiązań w nim zawartych skorzystać mogą także inni przedsiębiorcy telekomunikacyjni, opracowujący własny system pomiaru jakości usług.

W załaczniu znajdują się skany Deklaracji T-Mobile i UPC.


* * *

W drugiej połowie marca 2014 r. do UKE wpłynęły Deklaracje: Orange, Polkomtel, NETIA, Internetia, Petrotel, Telefonia Dialog, INEA, (w załączeniu).


* * *

W kwietniu 2014 r. do UKE wpłynęła Deklaracja TOYA (w załączeniu).


* * *

W maju 2014 r. do UKE wpłynęły Deklaracje: P4 i SYSTEMICS (w załączeniu).

* * *

W listopadzie 2014 r. do UKE wpłynęła Deklaracja Telefonów Podlaskich (w załączeniu).

* * *

W styczniu 2015 r. do UKE wpłynęła deklaracja TeleMobile sp. z o.o. o stosowaniu postanowień Memorandum na rzecz podnoszenia jakości usług na rynku telekomunikacyjnym (w załączeniu).

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Magdalena Gaj) / (2014-03-06)
Udostępnienie informacji: (Piotr Jaszczuk) / (2014-03-06 16:20)
Ostatnia zmiana: (Sebastian Szeleszczuk) / (2015-02-04 15:12)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki Pobierz wszystkie załączniki w formacie .zip

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Magdalena Gaj
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:23