Ustawienia

Social Media

Raport KPI za 3 kwartał 2012

Analiza raportu Telekomunikacji Polskiej S.A. dotyczącego realizacji Porozumienia pomiędzy TP a Prezesem Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

 

Prezes UKE przedstawia analizę kwartalnego raportu Telekomunikacji Polskiej SA dotyczącego realizacji Porozumienia pomiędzy TP a Prezesem UKE. Celem analizy kwartalnego raportu KPI (za Q3 2012 r.) jest ocena poziomu realizacji postanowień Porozumienia TP - UKE poprzez osiągane przez TP wartości wskaźników KPI (Key Performance Indicators).

KPI to kluczowe wskaźniki efektywności pokazujące:

  • jakość realizacji procesów biznesowych przez część hurtową TP świadczonych na rzecz operatorów alternatywnych
  • równoważność ich wydajności w stosunku do procesów świadczonych przez jednostkę detaliczną TP.

Średnia ze wszystkich wskaźników za ostatni kwartał utrzymywała się na poziomie 96,28%, co jest wynikiem porównywalnym do analogicznego okresu roku poprzedniego (wynik lepszy o około 0,02 p.p.). Udział wskaźników osiągających wartość referencyjną 100% średnio, za cały okres trwania Porozumienia, wynosi jedynie 41,58% (45,16% za trzeci kwartał 2012r.), co nie jest wynikiem zadowalającym. Za pozytyw należy uznać malejący procentowy udział wskaźników o wartości najniższej.

Dynamika wzrostu WLR nie wykazuje większych zmian, można zaobserwować stabilizację poziomu nasycenia usługą BSA (póki co nie następuje dynamiczna substytucja na LLU).

Procesy, które wymagają dalszej poprawy, to przede wszystkim procesy związane ze świadczeniem usług szerokopasmowych a zwłaszcza usług szerokopasmowych o najwyższej przepustowości. Średnia sprawność realizacji tych procesów (dla Detalu TP opisana przez KPI: 31, 32, 33 oraz dla Hurtu TP przez KPI: 58, 59, 60) wykazuje słabsze wykonanie wskaźników dla operatorów alternatywnych względem Detalu TP. TP wskazuje, że na różnice w wynikach ma wpływ większy udział zapytań o wyższe prędkości (6Mb/s i wyższe) w wolumenie zamówień składanych przez operatorów alternatywnych w porównaniu z Detalem TP.

Jednocześnie TP pracuje nad udoskonaleniem narzędzia do prekwalifikacji parametrów łącza, które to narzędzie wyeliminuje wspomnianą różnicę dla łączy o wyższej przepływności niż 6 Mb/s. Prace nad udoskonaleniem narzędzia do prekwalifikacji parametrów łącza powinny być skończone jak najszybciej. Rosnący wolumen zamówień na usługę szerokopasmową o przepustowości 6Mb/s i wyższych pokazuje aktualny trend panujący na rynku. Obecnie stosowane przez TP narzędzie do prekwalifikacji łączy, w takich przypadkach, nie spełnia swojego zadania w sposób gwarantujący utrzymanie odpowiedniego poziomu jakości obsługi operatorów alternatywnych.

Wskaźniki agregujące indywidualne wartości KPI dla każdego operatora wykazują nierównoważne traktowanie Netii względem innych operatorów alternatywnych (PTK Centertel, PTC).

   

Pełna treść analizy znajduje się w załączonym pliku.

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Marcin Cichy) / (2012-12-11)
Udostępnienie informacji: (Jacek Strzałkowski) / (2012-12-11)
Ostatnia zmiana: (Jacek Strzałkowski) / (2012-12-11)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Marcin Cichy
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:21