Raport kwartalny NSKPI - trzeci kwartał 2014 r.
22 grudnia 2014

Prezes UKE przedstawia analizę wykonania wskaźników KPI przez Orange Polska S.A. (OPL) za trzeci kwartał 2014 r.
W prezentowanym raporcie określenie Hurt odnosi się do operatorów alternatywnych (bez dawnego PTK Centertel), zaś Detal - do części detalicznej OPL. W związku z połączeniem PTK Centertel i Telekomunikacji Polskiej S.A. z dniem 31.12.2013 r., począwszy od raportu za Q1 2014 r., sprzedaż do dawnego PTK Centertel wliczana jest do Detalu.
Ocena poziomu jakości świadczonych usług:
W analizowanym kwartale dla oceny poziomu jakości usług wystąpiły wskaźniki, których wykonanie odbiegało od założonych w Nowym Systemie KPI progów. Wskaźniki, dla których „zapalały się” czerwone światła to (w nawiasie liczba miesięcy, w których wskaźnik w danym kwartale osiągnął wynik negatywny):
Ocena niedyskryminacji krótkookresowej i długookresowej:
Dla krótkookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt – Detal wyniki były pozytywne dla Q3 2014 r. - nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.
Dla długookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt – Detal wyniki były pozytywne dla Q3 2014 r. - nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.
Analiza czasów względnych:
Analiza czasów względnych potwierdziła różnice w procesowaniu zamówień pomiędzy rynkiem hurtowym a detalicznym - dla wskaźnika UI3 na korzyść rynku detalicznego w stosunku do rynku hurtowego, a dla wskaźnika UI4 na korzyść rynku hurtowego w stosunku do rynku detalicznego.
Porównanie poziomu jakości usług pomiędzy operatorami alternatywnymi:
Wyniki wskaźnika zagregowanego dla Szerokopasmowych Usług Internetowych, dla analizowanego trzeciego kwartału 2014r., wskazują, że Etop miał gorsze wyniki na tle pozostałych operatorów kupujących tą usługę od OPL zaś wyniki wskaźnika zagregowanego dla Usługi LLU, wskazują, że gorsze wyniki w porównaniu z innymi uczestnikami rynku miał Kampinos Telco.
Ocena poziomu jakości świadczonych usług:
W analizowanym kwartale dla oceny poziomu jakości usług wystąpiły wskaźniki, których wykonanie odbiegało od założonych w Nowym Systemie KPI progów. Wskaźniki, dla których „zapalały się” czerwone światła to (w nawiasie liczba miesięcy, w których wskaźnik w danym kwartale osiągnął wynik negatywny):
- Q3 2014r. – UG3 (2), UG4 (2), UI5 (1).
Ocena niedyskryminacji krótkookresowej i długookresowej:
Dla krótkookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt – Detal wyniki były pozytywne dla Q3 2014 r. - nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.
Dla długookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt – Detal wyniki były pozytywne dla Q3 2014 r. - nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.
Analiza czasów względnych:
Analiza czasów względnych potwierdziła różnice w procesowaniu zamówień pomiędzy rynkiem hurtowym a detalicznym - dla wskaźnika UI3 na korzyść rynku detalicznego w stosunku do rynku hurtowego, a dla wskaźnika UI4 na korzyść rynku hurtowego w stosunku do rynku detalicznego.
Porównanie poziomu jakości usług pomiędzy operatorami alternatywnymi:
Wyniki wskaźnika zagregowanego dla Szerokopasmowych Usług Internetowych, dla analizowanego trzeciego kwartału 2014r., wskazują, że Etop miał gorsze wyniki na tle pozostałych operatorów kupujących tą usługę od OPL zaś wyniki wskaźnika zagregowanego dla Usługi LLU, wskazują, że gorsze wyniki w porównaniu z innymi uczestnikami rynku miał Kampinos Telco.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Tomasz Bator) / (2014-12-22) |
| Udostępnienie informacji: | (Sebastian Szeleszczuk) / (2014-12-22 13:11) |
| Ostatnia zmiana: | (Sebastian Szeleszczuk) / (2014-12-22 15:25) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Tomasz Bator |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:22 |



