Ustawienia

Social Media

Raport Kwartalny NSKPI (drugi kwartał 2014 r.)

13333.jpg
Prezes UKE przedstawia analizę wykonania wskaźników KPI przez Orange Polska S. A. (OPL) za drugi kwartał 2014 r. 

 

Uwaga: W prezentowanym raporcie określenie "Hurt" odnosi się do operatorów alternatywnych (bez dawnego PTK Centertel), zaś "Detal" - do części detalicznej OPL. W związku z połączeniem PTK Centertel i Telekomunikacji Polskiej S.A. z dniem 31.12.2013 r., począwszy od raportu za Q1 2014 r., sprzedaż do dawnego PTK Centertel wliczana jest do Detalu.


Ocena poziomu jakości świadczonych usług:


W analizowanym kwartale dla oceny poziomu jakości usług wystąpiły wskaźniki, których wykonanie odbiegało od założonych w Nowym Systemie KPI progów. Wskaźniki, dla których „zapalały się” czerwone światła to (w nawiasie liczba miesięcy, w których wskaźnik w danym kwartale osiągnął wynik negatywny):

•    Q2 2014r. – UG4 (3), UI5 (2), UI1 (1).

W całym 2013r. udział wskaźników z negatywną oceną był najniższy w Q1 2013r., a najwyższy w Q3 2013r. Udział wskaźników, dla których wykonanie odbiegało od ustalonych wartości, w stosunku do wszystkich raportowanych wskaźników w ostatnim kwartale 2013 r. wyniósł 6% dla października i listopada 2013r. oraz 3% dla grudnia 2013r. i jest to wynik akceptowalny. W pierwszym i drugim kwartale 2014 r. wyniki pozostawały na zbliżonym poziomie, około 5%.

Ocena niedyskryminacji krótkookresowej i długookresowej:

Dla krótkookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt – Detal wyniki testu są zasadniczo pozytywne - nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.
Dla długookresowych testów niedyskryminacji w relacji Hurt - Detal wyniki były pozytywne dla Q2 2014 r. - nie występują przesłanki do istnienia dyskryminacji w poziomie obsługi Hurtu względem Detalu.

Analiza czasów względnych:

Analiza czasów względnych potwierdziła różnice w procesowaniu zamówień pomiędzy rynkiem hurtowym a detalicznym - dla wskaźnika UI3 na korzyść rynku detalicznego w stosunku do rynku hurtowego, a dla wskaźnika UI4 na korzyść rynku hurtowego w stosunku do rynku detalicznego.

Porównanie poziomu jakości usług pomiędzy operatorami alternatywnymi:

Wskaźnik zagregowany dla Usług LLU, w analizowanym kwartale, wskazywał, że wyniki dla operatora Kampinos Telco były niższe na tle wyników jaki uzyskał ten wskaźnik zagregowany dla pozostałych operatorów.

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Tomasz Bator) / (2014-09-29)
Udostępnienie informacji: (Monika Lewińska) / (2014-09-29 13:04)
Ostatnia zmiana: (Monika Lewińska) / (2014-10-01 12:51)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Tomasz Bator
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:22