Realizacja usług OBN i OSA
22 kwietnia 2011
Raport z realizacji obowiązku zapewnienia przez TP usług Ogólnokrajowego Biura Numerów i Ogólnokrajowego Spisu Abonentów w latach 2008-2010.
W związku z dużym zainteresowaniem, zarówno rynku telekomunikacyjnego, jak i konsumentów, poprawnym funkcjonowaniem oraz przydatnością świadczonych przez Telekomunikację Polską SA usług OBN i OSA, Prezes UKE przedstawia Raport dotyczący przedmiotowych usług.
Z przedstawionych w nim danych wynika, że popyt na te usługi z roku na rok spada. Z dużym prawdopodobieństwem można stwierdzić, że wartość użytkowa ww. usług dla klientów maleje, gdyż bazy danych tak w OBN, jak i OSA zawierają dane teleadresowe dotyczące niewielkiego odsetka faktycznej liczby abonentów. Przykładowo, w 2009 roku łączna liczba abonentów telefonii stacjonarnej i ruchomej w Polsce wynosiła 53 410 208, natomiast liczba danych teleadresowych abonentów dostępnych w bazie danych OBN wyniosła 15 564 481.
Oznacza to, że baza danych OBN w 2009 r. obejmowała dane teleadresowe jedynie 29% abonentów.
Główną przyczyną niepełnej zawartości bazy danych usług OBN i OSA są przepisy prawa w zakresie ochrony danych osobowych, z których wynika bezwzględna konieczność wyrażenia przez abonentów będących osobami fizycznymi zgody na zamieszczenie ich danych w OBN i OSA, co obniża wartość obu usług.
W załączonym pliku znajduje się pełna treść Raportu.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Anna Streżyńska) / (2011-04-22) |
| Udostępnienie informacji: | (Anna Lewandowska) / (2011-06-24 14:38) |
| Ostatnia zmiana: | ( ) / (2011-08-18 15:04) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Anna Streżyńska |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:21 |



