Spotkanie Grupy Technicznej 15.11.2007
16 listopada 2007
Notatka z prac nad utworzeniem Centralnej Bazy Danych dla potrzeb przenośności numerów oraz lokalizacji wywołań na numer alarmowy 112.
Spotkanie z ramienia Urzędu Komunikacji Elektronicznej otworzył i prowadził Zastępca Prezesa UKE Pan Krzysztof Dyl, który na wstępie wyznaczył kierunek, do którego powinny zmierzać dalsze prace Grupy w zakresie procedur NP, a więc dążenie do maksymalnego skrócenia procesu przeniesienia numeru, optymalnie 2-3 godziny w sieciach PLMN oraz 2-3 dni w sieciach PSTN.
Operatorzy mobilni z rezerwą odnieśli się do tak zaostrzonych terminów argumentując to przede wszystkim koniecznością umożliwienia klientowi wyboru terminu przeniesienia, a także względami techniczno-organizacyjnymi (koordynacja, nastawy sieciowe, kolejki zleceń, kumulacja przełączeń itp.). Zgodzono się, że krótkie terminy będą wymagać funkcjonalności CBD polegającej na wysyłaniu ponagleń w przypadkach niedotrzymywania terminu. Zdaniem PTC podstawowe elementy składowe CBD to baza danych, interfejs komunikacyjny oraz część logiczna wraz z kontrolą stanu. CBD będzie musiała zapisywać historie komunikatów w celu realizacji ww. funkcjonalności związanej z ponagleniem.
Po dyskusji uzgodniono, że uwarunkowania techniczno-organizacyjne nie stanowią bezwzględnej przeszkody w osiągnięciu wskazanych przez Prezesa Krzysztofa Dyla celów.
Dopuszczono możliwość określenia przedziału czasowego, w którym klient będzie mógł swobodnie wybrać termin przeniesienia, z zastrzeżeniem spółki P4, że niedozwolone będą w tym czasie działania retencyjne operatora Dawcy wobec klienta w celu zniechęcenia go do przeniesienia numeru i zmiany operatora.
Ostatecznie przyjęto do dalszych rozważań dwa warianty czasów przeniesienia numeru w sieciach ruchomych:
- niezwłocznie czyli 2-3 godziny od momentu złożenia wniosku przez klienta bez prawa wyboru po stronie klienta,
- zgodnie ze swobodnym wyborem klienta, jednak w określonych ramach czasowych: niezwłocznie, czyli 2-3 godziny od złożenia wniosku (a w przypadkach szczególnych z końcem doby, w czasie trwania której złożono wniosek) i nie później niż do końca następnego okresu rozliczeniowego po okresie, w którym został złożony wniosek.
Przedstawiciele przedsiębiorców telekomunikacyjnych byli zgodni, że w obu przypadkach klientowi nie powinny być należne zwroty nadpłat, abonamentów, niewykorzystanych minuty i innych tego typu rozliczeń powstałych na skutek zerwania umowy.
Dla sieci stacjonarnych termin niezwłocznie oznacza 2-3 dni od złożenia wniosku.
Jak poinformowali przedstawiciele TP dla operatorów sieci stacjonarnych oba powyższe warianty są akceptowalne.
Uwzględniając propozycje operatorów ustalono, że na następnym spotkaniu Grupy dokonane zostanie podsumowanie procesów NP z uwzględnieniem ww. wariantów czasowych, a także zagadnień związanych z LLU, WLR, BSA i 039.
Następne spotkanie Grupy odbędzie się 22 listopada 2007 r. o godz. 10:30 w sali 18 w siedzibie UKE.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Jacek Strzalkowski) |
| Udostępnienie informacji: | (Jacek Strzalkowski) / (2007-12-24 13:57) |
| Ostatnia zmiana: | (Jacek Strzalkowski) / (2007-12-24 13:57) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Jacek Strzalkowski |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:17 |



