Ustawienia

Social Media

Spotkanie Grupy Technicznej 26.10.2007

Notatka ze spotkania Grupy Technicznej do spraw Centralnej Bazy Danych i numeru alarmowego 112.

 

Spotkanie z ramienia Urzędu Komunikacji Elektronicznej otworzył Dyrektor Departamentu Techniki, Pan Tomasz Karamon.

Na samym wstępie spotkania przedstawiciel PTC Pan Jarosław Mojsiejuk poprosił przedstawicieli UKE o informacje na temat korespondencji z MSWiA dotyczącej tzw. rozwiązania tymczasowego. Ponadto wyraził swoje wątpliwości co do założeń koncepcji opracowywanej na ostatnich spotkaniach procedury NP. Jego zdaniem należy dokładnie określić podstawowe pojęcia, jak np. wniosek pierwotny, oraz kwestię roli Dawcy w procesie, biorąc również pod uwagę warunki określone w Dyrektywach UE.

Przedstawiciele UKE wyjaśnili stan korespondencji z MSWiA na temat rozwiązania tymczasowego oraz odnieśli się do krytyki założeń do modelu procesu NP, wskazując, iż zapisy w Dyrektywach UE nakreślają tylko kierunek działań, natomiast należy koncentrować się w szczególności na wytycznych Prezesa UKE.

Następnie przystąpiono do analizy i porównania uwag zgłoszonych przez PTC w imieniu PIIT oraz P4 w imieniu KIGEiT do dokumentu zawierającego tabelę z kolejnymi etapami przenoszenia numerów, będącego wynikiem prac podczas poprzednich dwóch spotkań Grupy. W trakcie dyskusji rozważano koncepcję dwóch oddzielnych modeli procesu NP dla PSTN oraz dla PLMN. Ostatecznie zgodzono się na sugerowaną przez Zastępcę Prezesa UKE koncepcję jednego wspólnego modelu.

W dalszej części prac zwrócono uwagę na kwestię przekazywania danych dotyczących daty rozwiązania umowy z Dawcą. Na przykład termin rozwiązania umowy określony przez Dawcę może być rozbieżny z terminem możliwego przyjęcia abonenta przez Biorcę. Zaproponowano także, aby data rozwiązania umowy nie była uzależniona od okresu rozliczeniowego, co jednakże spotkało się ze sprzeciwem operatorów, którzy zgłosili m.in. możliwość zaistnienia problemów z rozliczeniami.

Przedstawiciel PTC Pan Maciej Szylko zaznaczył, że spółka opowiada się za tym, aby przeniesienie numeru odbywało się wraz z końcem okresu rozliczeniowego ze względu na zagrożenia w rozliczeniach klientów. Dodał także, iż ze względu na złożoność techniczną procesu NP, m.in. konieczność zmian rutowania przez operatorów PSTN, spółka nie jest w stanie przenieść abonentowi numeru w czasie krótszym niż „z dnia na dzień”.

Powyższe stanowisko w całości poparły także Polkomtel i PTK Centertel.

  

Ustalenia końcowe:

1. Członkowie Grupy reprezentujący operatorów do czasu następnego spotkania prześlą do UKE informację na temat wpływu WLR, BSA, VoIP(039) oraz LLU na proces przenośności numerów.

2. Izby odniosą się do kwestii przewidywanego czasu sprawdzenia przez Dawcę parametrów umowy z abonentem w przypadku telefonii stacjonarnej (wiersz 5 opracowywanej Tabeli procesu NP).

3. Na następnych spotkaniach Grupy zostanie omówiona kwestia zwrotów numerów (propozycja PTK Centertel) oraz formatu danych przekazywanych w komunikatach Biorca-CBD-Dawca.

4. Termin kolejnego spotkania Grupy zostanie ustalony drogą mailową.

  

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Jacek Strzalkowski)
Udostępnienie informacji: (Jacek Strzalkowski) / (2007-12-21 16:11)
Ostatnia zmiana: (Grzegorz Pawłowski) / (2008-05-05 15:34)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Jacek Strzalkowski
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:17