Ustawienia

Social Media

„Sprawdzaj co podpisujesz” – w trosce o seniora

24829.jpg

[if gte mso 9]><xml> Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE </xml><![endif]

„Sprawdzaj co podpisujesz” – pracownicy UKE przekonywali seniorów do podejmowania świadomych i rozważnych decyzji podczas inaugurującego spotkania „Akademii Seniora II” ze słuchaczami Uniwersytetu III Wieku w Augustowie.

[if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]

[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} </style> <![endif]

 

[if gte mso 9]><xml> Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE </xml><![endif]

To kolejna społeczna kampania Prezesa UKE, tym razem skierowana do Seniorów, a realizowana we współpracy z Komendą Wojewódzką Policji w Białymstoku i przedstawicielami Narodowego Banku Polskiego.

Najważniejszym, głównym celem przedsięwzięcia jest przekazanie informacji o możliwych zagrożeniach finansowych, kreowanie postaw społecznych sprzyjających zapobieganiu oszustwom oraz zwiększenie dostępu do informacji o możliwościach uzyskania pomocy w trudnych sytuacjach życiowych związanych z podjęciem decyzji finansowych.

Seniorzy mogli posłuchać pracowników pionu prewencji, kryminalnego oraz psychologa policyjnego i dzięki nim poznać metody działania oszustów telefonicznych i mechanizmy wywierania wpływu na rozmówcę. Zwracali oni uwagę na zachowanie właściwych postaw społecznych, czyli takich, dzięki którym  zmniejszy się skala tego rodzaju nadużyć i ograniczy poczucie bezradności i bycia potencjalną ofiarą. Projekt ma wpływać  na podniesienie poczucia bezpieczeństwa oraz wzrost świadomości osób starszych.

Pracownicy UKE omówili szczegółowo zasady bezpiecznego postępowania przy zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Wytłumaczyli jak przebiega proces nieuczciwego pozyskiwania abonentów przy zmianie dostawcy usług telefonii stacjonarnej, przedstawili prawa abonenta, udzielili porad, uczestniczyli w dyskusji i odpowiadali  na pytania. Poruszyli również istotne kwestię dotyczącą użytkowników telefonów stacjonarnych i użytkowników sieci telefonii  komórkowych w systemie UMTS i częstych zakłóceniach spowodowanych używaniem telefonów bezprzewodowych typu DECT. Osoby posiadające aparaty tego typu, najczęściej pozyskane z USA i Kanady, nie miały świadomości o zakazie ich używania na terenie Polski.

Podczas spotkania „Akademii Seniora II” zwracano również uwagę uczestników na temat bezpieczeństwa w finansach prezentowany przez przedstawiciela Narodowego Banku Polskiego, a w trosce o dobro seniorów, szczególnie w okresie jesienno-zimowym, zwracano uwagę jak istotne jest dbanie o osoby starsze, szczególnie te cierpiące na zaniki pamięci i samotnie zamieszkujące. To zadanie dla członków rodziny, znajomych, sąsiadów.

Spotkanie wywołało spore poruszenie i cieszyło się bardzo dużym zainteresowaniem, a seniorzy dzielili się doświadczeniami oraz historiami, które stały się ostrzeżeniem dla pozostałych uczestników.

Głównym założeniem prowadzonej akcji jest przeszkolenie minimum 300 seniorów w wieku 50+, w powiatach województwa podlaskiego. Kampania jest realizowana na przełomie roku, od listopada 2016 do marca 2017 r.

Część zdjęć udostępnione przez:  http://www.augustow.policja.gov.pl

[if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]

[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;} </style> <![endif]

Metryka ze strony archiwalnej

Udostępnienie informacji: (Monika Radecka) / (2016-11-07 09:55)
Ostatnia zmiana: (Monika Radecka) / (2016-11-07 12:26)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Monika Radecka
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:24