Stan rynku telekomunikacyjnego i pocztowego w Polsce – Raporty za 2011 rok
26 czerwca 2012

Relacja z przebiegu konferencji prasowej Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
W dniu 26 czerwca 2012 roku na konferencji prasowej Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej Magdalena Gaj zaprezentowała dwa ważne dla branży dokumenty opublikowane na stronie intenetowej Urzędu:
- „Raport o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w roku 2011" oraz
- „Raport o stanie rynku usług pocztowych w Polsce w roku 2011".
Główne tendencje wynikające z „Raportu o stanie rynku telekomunikacyjnego w Polsce w roku 2011" to:
- wzrost konkurencji na rynku,
- spadki cen,
- możliwość zakupu kilku usług po niższej cenie w ramach pakietów,
- rozbudowa ofert i poprawa jakości usług.
Zmiany na rynku usług pocztowych i zapowiedziane na 1 stycznia 2013 roku uwolnienie tego rynku oznaczają natomiast:
- większą konkurencję,
- intensywną walkę podmiotów oferujących usługi pocztowe o klienta,
- rozwój obszaru usług e-commerce.
Podsumowując oba dokumenty - zarówno rynek telekomunikacyjny, jak i usług pocztowych - zmierzają w kierunku większej konkurencyjności i podnoszenia jakości usług. Korzyści z tego mają przede wszystkim klienci, którzy będą mieli większą możliwość wyboru dostawców usług telekomunikacyjnych czy też pocztowych w atrakcyjnych cenach.
Konferencja odbyła się w siedzibie UKE.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Magdalena Pietruszka-Pandey) / (2012-06-26) |
| Udostępnienie informacji: | (Anna Lewandowska) / (2012-06-26 15:12) |
| Ostatnia zmiana: | (Jacek Litwin) / (2012-12-18 20:57) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Magdalena Pietruszka-Pandey |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:21 |



