Substytucja usług głosowych w Polsce i UE
23 grudnia 2011
Analiza substytucji na rynku telekomunikacyjnym w odniesieniu do usług głosowych świadczonych w technologii stacjonarnej do telefonii mobilnej (FMS) oraz technologii VoIP.
Zjawisko substytucji polega na zastępowaniu przez konsumenta jednego produktu innym w celu realizacji określonych funkcji. Kluczową kwestią jest rola, jaką spełnia dla konsumenta zastępowany produkt. W najprostszej formie substytucja prowadzi do przejęcia przez jeden produkt funkcji innego i w konsekwencji zajęcia jego miejsca w łańcuchu wartości nabywcy. Przy bardziej złożonych wariantach substytut może charakteryzować się węższym lub szerszym zakresem funkcji w stosunku do produktu zastępowanego, a przez to w różny sposób oddziałuje na decyzje konsumenta.
Przedmiotem opracowania jest zbadanie zjawiska substytucji na rynku telekomunikacyjnym w odniesieniu do usług głosowych świadczonych w technologii stacjonarnej do telefonii mobilnej (FMS - Fixed Mobile Substitution) oraz technologii VoIP. FMS jest efektem dynamicznego rozwoju telefonii komórkowej obejmującej swoim zasięgiem szerokie grono odbiorców i oferującej większy zakres funkcjonalności niż telefonia stacjonarna. Usługi w stałej lokalizacji tracą więc na znaczeniu i popularności, a ich zasadnicza funkcja, jaką jest komunikacja głosowa, jest w pełni realizowana przez substytucyjną telefonię ruchomą.
Pełna treść analizy znajduje się w załączonym pliku.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Agnieszka Szulakowska) / (2011-12-23) |
| Udostępnienie informacji: | ( ) / (2012-01-20 13:50) |
| Ostatnia zmiana: | ( ) / (2012-01-20 13:50) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Agnieszka Szulakowska |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:20 |



