Ustawienia

Social Media

Substytucja usług głosowych w Polsce i UE

Analiza substytucji na rynku telekomunikacyjnym w odniesieniu do usług głosowych świadczonych w technologii stacjonarnej do telefonii mobilnej (FMS) oraz technologii VoIP.

 

Zjawisko substytucji polega na zastępowaniu przez konsumenta jednego produktu innym w celu realizacji określonych funkcji. Kluczową kwestią jest rola, jaką spełnia dla konsumenta zastępowany produkt. W najprostszej formie substytucja prowadzi do przejęcia przez jeden produkt funkcji innego i w konsekwencji zajęcia jego miejsca w łańcuchu wartości nabywcy. Przy bardziej złożonych wariantach substytut może charakteryzować się węższym lub szerszym zakresem funkcji w stosunku do produktu zastępowanego, a przez to w różny sposób oddziałuje na decyzje konsumenta.
 
Przedmiotem opracowania jest zbadanie zjawiska substytucji na rynku telekomunikacyjnym w odniesieniu do usług głosowych świadczonych w technologii stacjonarnej do telefonii mobilnej (FMS - Fixed Mobile Substitution) oraz technologii VoIP. FMS jest efektem dynamicznego rozwoju telefonii komórkowej obejmującej swoim zasięgiem szerokie grono odbiorców i oferującej większy zakres funkcjonalności niż telefonia stacjonarna. Usługi w stałej lokalizacji tracą więc na znaczeniu i popularności, a ich zasadnicza funkcja, jaką jest komunikacja głosowa, jest w pełni realizowana przez substytucyjną telefonię ruchomą.

Pełna treść analizy znajduje się w załączonym pliku.

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Agnieszka Szulakowska) / (2011-12-23)
Udostępnienie informacji: ( ) / (2012-01-20 13:50)
Ostatnia zmiana: ( ) / (2012-01-20 13:50)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Agnieszka Szulakowska
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:20