Ustawienia

Social Media

UFAJ, ALE SPRAWDZAJ – Oświęcim i Olkusz

15172.jpg
Jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami na rynku telekomunikacyjnym? O czym nie wolno zapominać przy zawieraniu umów? Odpowiedzi na te i inne pytania poznają mieszkańcy Oświęcimia i Olkusza (woj. małopolskie) w trakcie spotkań z ekspertami Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.

 

Abonenci, w tym zwłaszcza osoby starsze, cyklicznie kierują do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wnioski o interwencję, których powodem są nieetyczne działania przedstawicieli dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz zazwyczaj jest podobny - abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora - a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Niestety, o tym, że dokonał niekorzystnej dla siebie zmiany dowiaduje się przeważnie dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym - kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej i „lepszej” umowy.


Harmonogram najbliższych spotkań konsumenckich:


6 listopada 2014 r. (czwartek) – Oświęcim

Starostwo Powiatowe
ul. Wyspiańskiego 10
godz. 12.00

7 listopada 2014 r. (piątek) - Olkusz

Starostwo Powiatowe, Sala Konferencyjna
ul. Mickiewicza 2
godz. 11.00



Patronat medialny

TVP Kraków


Urząd Komunikacji Elektronicznej w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom kontynuuje zainicjowaną w grudniu 2012 roku ogólnopolską kampanię informacyjną „Ufaj, ale sprawdzaj”. Kampania skierowana jest zwłaszcza do konsumentów powyżej 50 roku życia, a jej założenia to zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.

W ramach kampanii „Ufaj, ale sprawdzaj” na terenie całego kraju cyklicznie odbywają się spotkania informacyjne, prowadzone przez ekspertów UKE (od grudnia 2012 roku odbyło się ich już blisko 30). W trakcie spotkań konsumenci dowiedzą się m.in. jakie nieuczciwe „chwyty” marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych w celu nakłonienia abonentów do zmiany umowy z dotychczasowym operatorem, jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić, kiedy umowa została zmieniona wbrew naszej woli.


Podczas rozmowy z przedstawicielem handlowym:



•    Jeżeli na umowie widnieje logo innego przedsiębiorcy, a jesteś przekonywany, że zawierasz umowę z dotychczasowym dostawca usług,

NIE PODPISUJ UMOWY.

BĄDŹ CZUJNY

, jeśli przedstawiciel handlowy/kurier zjawił się w domu z gotową umową, bez wcześniejszego umawiania się na spotkanie i bez Twojego wnioskowania o zmianę usług lub operatora.


•    Jeżeli masz wątpliwości jaką firmę reprezentuje przedstawiciel handlowy, który Cię odwiedził –

ZAŻĄDAJ OKAZANIA LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ.

•    Jeżeli już podpisałeś umowę zadbaj, aby przedstawiciel handlowy/kurier pozostawił Ci kopię zawartej umowy, jej regulamin , cennik oraz formularz odstąpienia od umowy.

NIE DAJ SIĘ PRZEKONAĆ, ŻE TE DOKUMENTY ZOSTANĄ DOSTARCZONE PÓŹNIEJ.

•    Jeżeli padłeś ofiarą nieuczciwego działania –

MASZ PRAWO ODSTĄPIĆ OD UMOWY

w ciągu 10 dni od daty jej zawarcia, bez ponoszenia żadnych kosztów.




Jeśli podejrzewasz dostawcę usług telekomunikacyjnych
o nieuczciwe praktyki, skonsultuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:

•    infolinia 801 900 853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)
•    22 534 91 74 (pon.-pt. w godzinach 8.15 – 16.15)
•    www.uke.gov.pl/formularz
•    www.cik.uke.gov.pl


Ufaj ale sprawdzaj_800



Metryka ze strony archiwalnej

Udostępnienie informacji: (Monika Lewińska) / (2014-11-04 14:49)
Ostatnia zmiana: (Monika Lewińska) / (2014-11-05 08:31)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Monika Lewińska
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:22