UFAJ, ALE SPRAWDZAJ – Tomaszów Mazowiecki i Piotrków Trybunalski
17 lutego 2014

O czym nie wolno zapominać przy zawieraniu umów? Jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami na rynku telekomunikacyjnym? Odpowiedzi na te i inne pytania poznają mieszkańcy Tomaszowa Mazowieckiego i Piotrkowa Trybunalskiego podczas spotkania z ekspertami Centrum Informacji Konsumenckiej UKE inaugurującego kampanię informacyjną w 2014 roku.
Abonenci, a zwłaszcza osoby starsze cyklicznie kierują do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wnioski o interwencję, których powodem są nieetyczne działania przedstawicieli dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz zazwyczaj jest podobny - abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora - a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Niestety, o tym, że dokonał niekorzystnej dla siebie zmiany dowiaduje się przeważnie dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym - kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej i „lepszej” umowy.
Harmonogram najbliższych spotkań konsumenckich:
20 luty – Tomaszów Mazowiecki
Siedziba Starostwa Powiatowego, ul. Św. Antoniego 41
godz. 11.00
21 luty Piotrków Trybunalski
Siedziba Urzędu Miasta, ul. Pasaż Rudowski 10
godz. 11.00
Media Patroni:
![]() |
![]() |
Urząd Komunikacji Elektronicznej w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom kontynuuje zainicjowaną w grudniu 2012 roku ogólnopolską kampanię informacyjną „Ufaj, ale sprawdzaj”. Kampania skierowana jest zwłaszcza do konsumentów powyżej 50 roku życia, a jej założenia to zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.
Spotkania w Tomaszowie Mazowieckim i Piotrkowie Trybunalskim inaugurują w 2014 roku kampanię informacyjną pod hasłem Ufaj, ale sprawdzaj.
W ramach kampanii na terenie całego kraju cyklicznie odbywają się spotkania informacyjne, prowadzone przez ekspertów UKE (od grudnia 2012 roku odbyło się ich już 35). W trakcie spotkań konsumenci dowiedzą się m.in. jakie nieuczciwe „chwyty” marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych w celu nakłonienia abonentów do zmiany umowy z dotychczasowym operatorem, jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić, kiedy umowa została zmieniona wbrew naszej woli.
Podczas rozmowy z przedstawicielem handlowym:
- Jeżeli na umowie widnieje logo innego przedsiębiorcy, a jesteś przekonywany, że zawierasz umowę z dotychczasowym dostawca usług, NIE PODPISUJ UMOWY.
- BĄDŹ CZUJNY, jeśli przedstawiciel handlowy/kurier zjawił się w domu z gotową umową, bez wcześniejszego umawiania się na spotkanie i bez Twojego wnioskowania o zmianę usług lub operatora.
- Jeżeli masz wątpliwości jaką firmę reprezentuje przedstawiciel handlowy, który Cię odwiedził – ZAŻĄDAJ OKAZANIA LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ.
- Jeżeli już podpisałeś umowę zadbaj, aby przedstawiciel handlowy/kurier pozostawił Ci kopię zawartej umowy, jej regulamin , cennik oraz formularz odstąpienia od umowy. NIE DAJ SIĘ PRZEKONAĆ, ŻE TE DOKUMENTY ZOSTANĄ DOSTARCZONE PÓŹNIEJ.
- Jeżeli padłeś ofiarą nieuczciwego działania – MASZ PRAWO ODSTĄPIĆ OD UMOWY w ciągu 10 dni od daty jej zawarcia, bez ponoszenia żadnych kosztów.
![]() |
Jeśli podejrzewasz dostawcę usług telekomunikacyjnych
o nieuczciwe
praktyki, skonsultuj się
z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:
- infolinia 801 900 853
(koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora) - 22 534 91 74 (pon.-pt. w godzinach 8.15 – 16.15)
- www.uke.gov.pl/formularz
- www.cik.uke.gov.pl
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Renata Piwowarska) / (2014-02-17) |
| Udostępnienie informacji: | (Piotr Jaszczuk) / (2014-02-17) |
| Ostatnia zmiana: | (Monika Lewińska) / (2015-05-18 13:54) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Renata Piwowarska |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:23 |






