Ustawienia

Social Media

UFAJ, ALE SPRAWDZAJ – Tomaszów Mazowiecki i Piotrków Trybunalski

14261.jpg
O czym nie wolno zapominać przy zawieraniu umów? Jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami na rynku telekomunikacyjnym? Odpowiedzi na te i inne pytania poznają mieszkańcy Tomaszowa Mazowieckiego i Piotrkowa Trybunalskiego podczas spotkania z ekspertami Centrum Informacji Konsumenckiej UKE inaugurującego kampanię informacyjną w 2014 roku.

 


Abonenci, a zwłaszcza osoby starsze cyklicznie kierują do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wnioski o interwencję, których powodem są nieetyczne działania przedstawicieli dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz zazwyczaj jest podobny - abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora - a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Niestety, o tym, że dokonał niekorzystnej dla siebie zmiany dowiaduje się przeważnie dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym - kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej i „lepszej” umowy.

Harmonogram najbliższych spotkań konsumenckich:

20 luty – Tomaszów Mazowiecki
Siedziba Starostwa Powiatowego, ul. Św. Antoniego 41
godz. 11.00

21 luty Piotrków Trybunalski
Siedziba Urzędu Miasta, ul. Pasaż Rudowski 10
godz. 11.00

Media Patroni:

logo_radio_lodz_200
Łódź_200



Urząd Komunikacji Elektronicznej w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom kontynuuje zainicjowaną w grudniu 2012 roku ogólnopolską kampanię informacyjną „Ufaj, ale sprawdzaj”. Kampania skierowana jest zwłaszcza do konsumentów powyżej 50 roku życia, a jej założenia to zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.

Spotkania w Tomaszowie Mazowieckim i Piotrkowie Trybunalskim inaugurują w 2014 roku kampanię informacyjną pod hasłem Ufaj, ale sprawdzaj.

W ramach kampanii na terenie całego kraju cyklicznie odbywają się spotkania informacyjne, prowadzone przez ekspertów UKE (od grudnia 2012 roku odbyło się ich już 35). W trakcie spotkań konsumenci dowiedzą się m.in. jakie nieuczciwe „chwyty” marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych w celu nakłonienia abonentów do zmiany umowy z dotychczasowym operatorem, jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić, kiedy umowa została zmieniona wbrew naszej woli.


Podczas rozmowy z przedstawicielem handlowym:

  • Jeżeli na umowie widnieje logo innego przedsiębiorcy, a jesteś przekonywany, że zawierasz umowę z dotychczasowym dostawca usług, NIE PODPISUJ UMOWY.
  • BĄDŹ CZUJNY, jeśli przedstawiciel handlowy/kurier zjawił się w domu z gotową umową, bez wcześniejszego umawiania się na spotkanie i bez Twojego wnioskowania o zmianę usług lub operatora.
  • Jeżeli masz wątpliwości jaką firmę reprezentuje przedstawiciel handlowy, który Cię odwiedził – ZAŻĄDAJ OKAZANIA LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ.
  • Jeżeli już podpisałeś umowę zadbaj, aby przedstawiciel handlowy/kurier pozostawił Ci kopię zawartej umowy, jej regulamin , cennik oraz formularz odstąpienia od umowy. NIE DAJ SIĘ PRZEKONAĆ, ŻE TE DOKUMENTY ZOSTANĄ DOSTARCZONE PÓŹNIEJ.
  • Jeżeli padłeś ofiarą nieuczciwego działania – MASZ PRAWO ODSTĄPIĆ OD UMOWY w ciągu 10 dni od daty jej zawarcia, bez ponoszenia żadnych kosztów.


cik

Jeśli podejrzewasz dostawcę usług telekomunikacyjnych
o nieuczciwe praktyki, skonsultuj się
z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:




Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Renata Piwowarska) / (2014-02-17)
Udostępnienie informacji: (Piotr Jaszczuk) / (2014-02-17)
Ostatnia zmiana: (Monika Lewińska) / (2015-05-18 13:54)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Renata Piwowarska
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:23