Ustawienia

Social Media

VII Kongres Warsaw International Media Summit

17560.jpg
24 września br. w Warszawie rozpoczął się VII Kongres Warsaw International Media Summit, objęty honorowym patronatem Magdaleny Gaj, Prezesa UKE. Spotkanie odbyło się pod znakiem 25 rocznicy wolnego rynku telekomunikacji i mediów w Polsce.

 

Uroczystego otwarcia Kongresu dokonała Lidia Kozłowska, Zastępca Prezesa UKE, która także wzięła udział w pierwszym panelu dyskusyjnym pt. „Podsumowanie 25 lat transformacji na rynku mediów i telekomunikacji w Polsce”. Prezes Kozłowska, wraz z Janem Dworakiem, Przewodniczącym Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji; Brunonem Duthoit, Prezesem Orange Polska; Jorgenem Bang-Jensen, Dyrektorem Zarządzającym P4; Przemysławem Kurczewskim, Prezesem Zarządu EmiTel oraz Adamem Sawickim, Prezesem Zarządu Netia, wspominała najbardziej przełomowe momenty ostatniego ćwierćwiecza na rynku telekomunikacji i mediów:

Na pierwszym etapie rozwoju telekomunikacji, najważniejszym zadaniem regulatorów była liberalizacja rynku – doprowadzenie do sytuacji, w której usługi telekomunikacyjne  są powszechnie dostępne, mają dobrą jakość i akceptowalną cenę. To był okres, kiedy regulatorzy i operatorzy nadawali kształt temu rynkowi. Obecnie sytuacja jest odwrotna: to rynek zmienia się w tak błyskawicznym tempie, że często regulator, a nawet i operatorzy, próbują dogonić odbywające się na nim procesy oraz nadać im ramy regulacyjne czy biznesowe. (…) W tym kontekście, coraz bardziej zaciera się granica między usługą telekomunikacyjną rozumianą jako udostępnienie infrastruktury i stworzenie warunków do połączenia urządzeń, a usługą dostarczenia kontentu, treści itp. Proces budowania adekwatnych modeli biznesowych i prawnych, będzie – w mojej opinii –jednym z najważniejszych wyzwań w najbliższym czasie.

W pierwszym dniu Kongresu czynny udział wziął także Wiktor Sęga, Dyrektor Departamentu Zarządzania Zasobami Częstotliwości UKE. W panelu dyskusyjnym pt. „Telewizja Cyfrowa – krajobraz po bitwie? Koniec świata telewizji płatnych?” rozważano wpływ procesu cyfryzacji telewizji na rynek oraz określano trendy na najbliższe lata. Ponadto, sporo miejsca poświęcono zagadnieniom konsumenckim, m.in. zmianom w prawie konsumenckim, prywatności w sieci, rozwojowi e-administracji i współczesnym zachowaniom konsumenckim.

Podczas drugiego dnia Warsaw International Media Summit, będą miały miejsce trzy panele dyskusyjne, poświęcone następującym tematom: „Telekomy – media: konwergencja, konkurencja czy synergia? Czy koncerny medialno-telekomunikacyjne są odpowiedzią na spór o opłaty za infrastrukturę?”, „Na czym zarabiają media? Nowe metody monetyzacji mediów”, a także „Efektywność reklamy i komunikacji – marketing sportowy, product placement, modele perfomensowe, mikrovideo, wearable, czy media mix w głównych mediach?”. Spotkanie zakończy się prognozą rozwoju rynku telekomunikacji i mediów w perspektywie kolejnych 25 lat.


* *  *

Kongres Warsaw International Media Summit wpisał się na stałe w kalendarz kluczowych spotkań branży telekomunikacyjnej i medialnej. Konferencje gromadzą przedstawicieli najważniejszych instytucji sektora nowoczesnych technologii oraz reprezentantów firm zainteresowanych ich rozwojem i regulacjami. W programach spotkań przewidziano debaty panelowe na aktualne tematy, dotyczące m.in. cyfryzacji telewizji, przyszłości krajowego rynku telekomunikacyjnego, inwestycji, zmian w prawie telekomunikacyjnym oraz ochrony konsumentów.

Więcej informacji na stronie: www.telekomunikacjaimedia.pl

Metryka ze strony archiwalnej

Udostępnienie informacji: (Monika Lewińska) / (2014-09-24 15:51)
Ostatnia zmiana: (Monika Lewińska) / (2014-09-26 14:09)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Monika Lewińska
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:22