Ustawienia

Social Media

WSA oddalił skargę Region Sp. z o.o.

Wyrok w sprawie uzgodnienia warunków technicznych udzielania koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego pod nazwą „RMF MAXXX CIECHANÓW".

 

W dniu 1 lutego 2011 roku przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym w Warszawie odbyła się rozprawa w sprawie ze skargi Region Sp. z o.o. na postanowienie Prezesa UKE z dnia 2 marca 2009 roku nr DZC-WRF-5153-73/08(13) utrzymujące w mocy postanowienie Prezesa UKE z dnia 3 października 2008 roku nr DZC-WRF-5153-79/08(9) w przedmiocie uzgodnienia warunków technicznych udzielania koncesji na rozpowszechnianie programu radiowego w sposób rozsiewczy naziemny pod nazwą „RMF MAXXX CIECHANÓW".

WSA wyrokiem oddalił skargę.

W ustnych motywach rozstrzygnięcia WSA wskazał, że są dwa organy regulacyjne. Pierwszym z nich jest Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji (KRRiT), która wydaje koncesję na rozpowszechnianie programu radiowego, a drugim jest Prezes UKE, który ma wyłączne upoważnienie do przyznawania częstotliwości i określania ich warunków technicznych.

WSA podkreślił, iż to KRRiT wydała ogłoszenie, w którym podała, że będzie udzielała koncesji oraz wskazała w nim lokalizację, częstotliwości oraz maksymalne skuteczne moce promieniowane stacji nadawczych. Dodatkowe informacje dotyczące wszystkich parametrów technicznych stacji nadawczych można było uzyskać telefonicznie.
Warunki techniczne oraz częstotliwości zostały zaś przedstawione przez Prezesa UKE pismem z dnia 25 lutego 2008 roku.
W przesłanej do Prezesa UKE uchwale nr 130/2008 z dnia 26 marca 2008 roku KRRiT określiła parametry techniczne stacji nadawczych, znacznie odbiegające od ustalonych przez Organ w piśmie z dnia 25 lutego 2008 roku. Wobec powyższego, Prezes UKE ponownie wskazał na koniczność dostosowania warunków technicznych i dokonał ich zmiany w postanowieniu z dnia 3 października 2008 roku nr DZC-WRF-5153-73/08(9).

W ocenie WSA warunki techniczne oraz częstotliwości nadawania są nie mniej ważne niż to, co będzie dany podmiot nadawał. Nie ma wprawdzie podstaw do telefonicznego ustalenia warunków ogłoszenia, jednakże w ogłoszeniu wskazano źródło informacji. Natomiast pisemne wskazania warunków technicznych zostało zawarte w wersji papierowej - telefonicznie, zgodnie z treścią ogłoszenia, można się było dowiedzieć o ich treści . Zarzut braku informacji nie jest więc trafny. Były bowiem wyraźne pisemne uzgodnienia z dnia 25 lutego 2009 roku z Prezesem UKE. To KRRiT przekroczyła warunki techniczne ustalone przez Prezesa UKE, tym samym wkraczając w jego kompetencje.

Mając powyższe na uwadze Prezes UKE zasadnie, w ocenie WSA, przeprowadził drugie uzgodnienia, w których ograniczył moc z uwagi na określenie warunków technicznych - zmieniły się parametry, które zawarto w koncesji.

Wobec powyższego, w ocenie WSA należało oddalić skargę.

Wyrok nie jest prawomocny.

Sygn. akt VI SA/Wa 2475/10

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Marta Włodarczyk) / (2011-02-17)
Udostępnienie informacji: (Anna Stankowska) / (2011-02-17 13:57)
Ostatnia zmiana: ( ) / (2011-06-01 09:21)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Marta Włodarczyk
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:21