Ustawienia

Social Media

WSA oddalił skargę TPE

Wyrok w sprawie skargi TP EmiTel sp. z o.o. na decyzję Prezesa UKE zmieniającą projekt oferty ramowej o dostępie telekomunikacyjnym.

 

W dniu 21 lutego 2011 r. odbyła się rozprawa przed Wojewódzkim Sądem Administracyjnym („WSA") w sprawie ze skargi TP EmiTel sp. z o.o. („TPE") na decyzję Prezesa UKE z dnia 9 października 2008 r. Nr DRTH-WOR-6062-3/07(121) zmieniającą projekt oferty ramowej o dostępie telekomunikacyjnym i zatwierdzającą przedmiotowy projekt w brzmieniu wskazanym przez Prezesa UKE w załączniku do decyzji („Decyzja").

Należy przy tym zaznaczyć, iż sprawa była po raz drugi rozpatrywana przez WSA, który wcześniej postanowieniem z dnia 26 marca 2009 r. sygn. VI SA/Wa 2509/08 odrzucił skargę TPE od Decyzji. Postanowienie to zostało zaskarżone przez TPE i Prezesa UKE skargami kasacyjnymi do Naczelnego Sądu Administracyjnego („NSA"), który postanowieniem z dnia 5 listopada 2010 r., sygn. II GSK 632/09, uchylił postanowienie WSA odrzucające skargę TPE. NSA powołał się przy tym na uchwałę NSA z dnia 28 września 2009 r., sygn. II GPS 1/09, zgodnie z którą „Sprawa o zatwierdzenie projektu zmiany oferty ramowej przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej na podstawie art. 43 ust. 1 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. - Prawo telekomunikacyjne (Dz.U. Nr 171, poz. 1800 ze zm., dalej jako: „Pt") nie jest sprawą o nałożenie obowiązku regulacyjnego, o której mowa w art. 206 ust. 2 tej ustawy w brzmieniu obowiązującym przed wejściem w życie ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r. o zmianie ustawy - Prawo telekomunikacyjne oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. Nr 85, poz. 716)".

Na skutek wskazanego powyżej postanowienia NSA z dnia 5 listopada 2010 r. sprawa wróciła zatem z powrotem do WSA do ponownego rozpatrzenia.

Pismem z dnia 18 marca 2011 r. TPE załączyła do sprawy kopię pisma Komisji Europejskiej („KE") z dnia 30 lipca 2010 r. Nr SG-Greffe (2010) D/11933, w którym KE stwierdziła, iż „(...) Prezes UKE jest zobowiązany do notyfikowania projektów decyzji i przyjętych decyzji dotyczących nowych ofert ramowych bądź zmian i modyfikacji istniejących ofert ramowych (...)". W związku z powyższym pismem TPE podniosła zarzut braku konsolidacji skarżonej Decyzji.

WSA w dzisiejszym wyroku oddalił skargę TPE.

Sąd wskazał, że z tezy, iż Decyzja nie nakłada obowiązku regulacyjnego, wynika brak konieczności jej konsolidacji. Zdaniem Sądu, nie jest on związany stanowiskiem KE przedstawionym przez nią w sprawie Nr SG-Greffe (2010) D/11933. Natomiast WSA podniósł, iż jest związany w niniejszej sprawie zarówno postanowieniem NSA z dnia 5 listopada 2010 r., sygn. II GSK 632/09, jak i  uchwałą NSA z dnia 28 września 2009 r., sygn. II GPS 1/09.

Odnosząc się natomiast do pozostałych zarzutów opartych na naruszeniu Pt, WSA wskazał, iż podziela w tym zakresie stanowisko organu, zaprezentowane w odpowiedzi na skargę. Natomiast w ocenie WSA, nawet jeśli Prezes UKE popełnił przy wydawaniu Decyzji błędy proceduralne, to nie miały one istotnego wpływu na wynik sprawy.

Szersze motywy będą przedstawione w pisemnym uzasadnieniu wyroku.

Wyrok jest nieprawomocny.

 

Sygn. akt IV SA/Wa 155/11

 

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Marta Włodarczyk) / (2011-03-21)
Udostępnienie informacji: (Anna Lewandowska) / (2011-06-24 13:58)
Ostatnia zmiana: (Anna Lewandowska) / (2011-08-31 15:10)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Marta Włodarczyk
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:21