Historia uzyskania Certyfikatu Jakości
Certyfikat SZJ na zgodność z wymaganiami normy PN-EN ISO 9001:2001 Urząd uzyskał już w 2004 r.
System Zarządzania Jakością był wdrażany w Urzędzie w trzech etapach, samodzielnie, bez pomocy zewnętrznych konsultantów.
W kwietniu 2004 r. audit certyfikacyjny potwierdził zgodność SZJ w trzech pierwszych komórkach organizacyjnych Urzędu (Biurze Dyrektora Generalnego, Departamencie Radiodyfuzji, Departamencie Zarządzania Zasobami Częstotliwości), co doprowadziło do nadania oficjalnie certyfikatu 1309/1/2004 w dniu 21 czerwca 2004 r. Uroczyste wręczenie nastąpiło 14 grudnia 2004 r. w siedzibie Urzędu.
Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (ówczesna nazwa UKE) uzyskał certyfikat jako trzeci urząd centralny, po Ministerstwie Sprawiedliwości i Urzędzie Służby Cywilnej. Kolejny, drugi etap zakończony został auditem rozszerzającym SZJ, przeprowadzonym przez auditorów z PCBC w czerwcu 2005 r.
Audit zakończył się wynikiem pozytywnym w wyniku czego uzyskano nowy, rozszerzony certyfikat nr 1309/2/2005 potwierdzający, że Urząd Regulacji Telekomunikacji i Poczty (URTiP) w zakresie: działań administracyjnych, regulacyjnych i kontrolnych w odniesieniu do radiodyfuzji, radiokomunikacji, telekomunikacji i poczty na terenie RP, realizowanych w odpowiednich komórkach organizacyjnych Centrali URTiP oraz wszystkich Oddziałach Okręgowych (obecnie Delegatury) spełnia wymagania normy PN-EN-ISO 9001:2001.
Certyfikat został wręczony Prezesowi URTiP w czasie uroczystych obchodów Europejskiego Dnia Jakości, w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie w dniu 9 listopada 2005 r.