Ustawienia

Social Media

Jakość publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych

Wyniki badań wskaźników jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych za IV kwartał 2011 roku.

 

Prezes UKE przedstawia informację o jakości (QoS) publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych(QoS) zawartych w kolejnym raporcie z badań wskaźników jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych za IV kwartał 2011 przeprowadzonych z . z wykorzystaniem specjalistycznego systemu.

W porównaniu z wynikami badań za III kwartał w IV kwartale badani operatorzy uzyskali w większości gorsze wskaźniki jakości dla telefonicznych połączeń głosowych w sieci krajowej. Jak pokazują wyniki badań zamieszczone w załączonym raporcie, stopa nieskutecznych wywołań w sieci PSTN znacząco pogorszyła się w przypadku czterech (na siedmiu badanych) operatorów. Z punktu widzenia sieci telekomunikacyjnej kraju nastąpiło pogorszenie wartości tego wskaźnika w trzynastu strefach numeracyjnych. Zauważono również podobne zjawisko pogorszenia się stopy nieskutecznych wywołań z sieci PSTN do sieci GSM. Nieznacznie poprawil się - w stosunku do wyników z III kwartału - parametr czasu zestawiania połączeń telefonicznych w sieci krajowej we wszystkich strefach numeracyjnych.

W raporcie przedstawiono również wyniki pomiarów skuteczności połączeń faksowych w  sieci krajowej. Wyniki zarówno w trzecim, jak i w czwartym kwartale 2011 r. w dalszym ciągu są niezadawalające.

Szczegółowe wyniki badań zamieszczono w załączonym Raporcie.

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Andrzej Mikliński) / (2012-03-20)
Udostępnienie informacji: (Anna Lewandowska) / (2012-05-25 15:01)
Ostatnia zmiana: (Anna Lewandowska) / (2012-05-25 15:01)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Andrzej Mikliński
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:21