Jakość publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
20 marca 2012
Wyniki badań wskaźników jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych za IV kwartał 2011 roku.
Prezes UKE przedstawia informację o jakości (QoS) publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych(QoS) zawartych w kolejnym raporcie z badań wskaźników jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych za IV kwartał 2011 przeprowadzonych z . z wykorzystaniem specjalistycznego systemu.
W porównaniu z wynikami badań za III kwartał w IV kwartale badani operatorzy uzyskali w większości gorsze wskaźniki jakości dla telefonicznych połączeń głosowych w sieci krajowej. Jak pokazują wyniki badań zamieszczone w załączonym raporcie, stopa nieskutecznych wywołań w sieci PSTN znacząco pogorszyła się w przypadku czterech (na siedmiu badanych) operatorów. Z punktu widzenia sieci telekomunikacyjnej kraju nastąpiło pogorszenie wartości tego wskaźnika w trzynastu strefach numeracyjnych. Zauważono również podobne zjawisko pogorszenia się stopy nieskutecznych wywołań z sieci PSTN do sieci GSM. Nieznacznie poprawil się - w stosunku do wyników z III kwartału - parametr czasu zestawiania połączeń telefonicznych w sieci krajowej we wszystkich strefach numeracyjnych.
W raporcie przedstawiono również wyniki pomiarów skuteczności połączeń faksowych w sieci krajowej. Wyniki zarówno w trzecim, jak i w czwartym kwartale 2011 r. w dalszym ciągu są niezadawalające.
Szczegółowe wyniki badań zamieszczono w załączonym Raporcie.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Andrzej Mikliński) / (2012-03-20) |
| Udostępnienie informacji: | (Anna Lewandowska) / (2012-05-25 15:01) |
| Ostatnia zmiana: | (Anna Lewandowska) / (2012-05-25 15:01) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Andrzej Mikliński |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:21 |



