Jakość usług telekomunikacyjnych na trasach kolejowych
27 grudnia 2016

117 godzin testów, 8500 przejechanych kilometrów, 10 tysięcy wykonanych połączeń głosowych i tyle samo prób transmisji danych. W 2016 r. przeprowadziliśmy testy jakości usług telekomunikacyjnych na głównych trasach kolejowych w Polsce.
Kampania pomiarowa, prowadzona przez UKE we współpracy z Systemics PAB Sp. z o.o., trwała od 3 do 23 sierpnia br. i objęła czterech największych operatorów sieci ruchomych w Polsce: Orange Polska S.A. (Orange), P4 Sp. z o.o. (Play), Polkomtel Sp. z o.o. (Plus) oraz T-Mobile Polska S.A. (T-Mobile).
W badaniu skoncentrowaliśmy się na wskaźnikach jakości: skuteczności połączeń, czasie wykonania połączenia, ilości połączeń przerwanych i jakości mowy dla usługi głosowej oraz prędkości transmisji danych, opóźnieniach pakietów danych, zmienności opóźnień pakietów danych i utraty pakietów danych dla usługi transmisji danych. Zmierzyliśmy też wskaźniki użycia technologii, dostępności sieci i poziom sygnału radiowego.
W załącznikach przedstawiamy:
- Podsumowanie badania (12 stron)
- Raport (pełna wersja - 50 stron) oraz załączniki:
- Dane tabelaryczne z pomiarów głównych (104 strony),
- Wykaz pociągów wraz z harmonogramem wykonywania pomiarów (11 stron)
- Specyfikację systemu pomiarowego (20 stron)
- Dane tabelaryczne z pomiarów z podziałem na typy wagonów (13 stron)
- Mapy tras z prezentacją głównych wskaźników (35 stron)
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Dominik Kołtunowicz) / (2016-12-27) |
| Udostępnienie informacji: | (Wojciech Gunia) / (2016-12-27 13:43) |
| Ostatnia zmiana: | (Wojciech Gunia) / (2016-12-27 13:50) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki Pobierz wszystkie załączniki w formacie .zip
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Dominik Kołtunowicz |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:24 |



