Ustawienia

Social Media

Jakość usług telekomunikacyjnych na trasach kolejowych

25294.jpg

117 godzin testów, 8500 przejechanych kilometrów, 10 tysięcy wykonanych połączeń głosowych i tyle samo prób transmisji danych. W 2016 r. przeprowadziliśmy testy jakości usług telekomunikacyjnych na głównych trasach kolejowych w Polsce.


 

Kampania pomiarowa, prowadzona przez UKE we współpracy z Systemics PAB Sp. z o.o., trwała od 3 do 23 sierpnia br. i objęła czterech największych operatorów sieci ruchomych w Polsce: Orange Polska S.A. (Orange), P4 Sp. z o.o. (Play), Polkomtel Sp. z o.o. (Plus) oraz T-Mobile Polska S.A. (T-Mobile).

W badaniu skoncentrowaliśmy się na wskaźnikach jakości: skuteczności połączeń, czasie wykonania połączenia, ilości połączeń przerwanych i jakości mowy dla usługi głosowej oraz prędkości transmisji danych, opóźnieniach pakietów danych, zmienności opóźnień pakietów danych i utraty pakietów danych dla usługi transmisji danych. Zmierzyliśmy też  wskaźniki użycia technologii, dostępności sieci i poziom sygnału radiowego.

W załącznikach przedstawiamy:

  • Podsumowanie badania (12 stron)
  • Raport (pełna wersja - 50 stron) oraz załączniki:
  • Dane tabelaryczne z pomiarów głównych (104 strony),
  • Wykaz pociągów wraz z harmonogramem wykonywania pomiarów  (11 stron)
  • Specyfikację systemu pomiarowego (20 stron)
  • Dane tabelaryczne z pomiarów z podziałem na typy wagonów (13 stron)
  • Mapy tras z prezentacją głównych wskaźników (35 stron)

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Dominik Kołtunowicz) / (2016-12-27)
Udostępnienie informacji: (Wojciech Gunia) / (2016-12-27 13:43)
Ostatnia zmiana: (Wojciech Gunia) / (2016-12-27 13:50)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki Pobierz wszystkie załączniki w formacie .zip

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Dominik Kołtunowicz
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:24