Magdalena Gaj, Prezes UKE, nagrodzona za cyfryzację telewizji naziemnej w kategorii Wydarzenie Roku.
08 maja 2014

Proces cyfryzacji telewizji naziemnej został uznany za Wydarzenie Roku na rynku medialnym, w tegorocznej edycji konkursu Innovation Award Media Trendy, organizowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR.
Nagroda trafiła wspólnie do osób, które odegrały najważniejszą rolę w tym procesie: Magdaleny Gaj, Prezesa UKE, Jana Dworaka, Przewodniczącego KRRiT oraz Michała Boniego, Ministra Administracji i Cyfryzacji w latach 2011-2013.
Podczas uroczystej gali wręczenia nagród, która odbyła się 7 maja w Teatrze Polskim w Warszawie, jury konkursu podkreśliło, że proces cyfryzacji telewizji naziemnej dostarczył milionom Polaków „telewizję jutra” i wprowadził wielopłaszczyznowe zmiany dla branży reklamowej i mediowej. Dodatkowe gratulacje złożono za sprawność i profesjonalizm przeprowadzenia tego procesu oraz towarzyszącą mu kampanię informacyjną.
Dla znacznej części odbiorców pojawienie się nowych kanałów było wystarczającym pretekstem do tego aby odstąpić od dotychczasowych nawyków i chcieć poznać inne oferty. I właśnie od tej indywidualnej decyzji widza i przycisku na pilocie zaczęła się jedna z największych rewolucji na rynku w ub. roku. W domach duże znane już domownikom stacje musiały ustąpić miejsca innym mniejszym, niedostępnym dotąd kanałom. W większości grup docelowych stacje zwane do tej pory niszowymi przekroczyły łącznie 50% poziom udziału w oglądalności - czytamy w uzasadnieniu przyznania nagrody
Cyfryzacja telewizji była jednym z kamieni milowych wprowadzania Polski w „rzeczywistość cyfrową". Wynikała nie tylko z unijnych zobowiązań ale spełniała też zarówno potrzebę odbiorców to darmowego odbioru możliwie dużej liczby kanałów a co za tym idzie - korzystania z wielu zróżnicowanych źródeł informacji ale też poprawiła konkurencyjność na rynku nadawców telewizyjnych, dając także mniejszym operatorom możliwość konkurowania poprzez program i jakość oferty. Był to trudny i skomplikowany proces, dlatego dziękuję wszystkim osobom i instytucjom – a zwłaszcza współnagrodzonym za zaangażowanie i ogromną pracę. Fakt że to wydarzenie zostało uznane za wydarzenie roku pokazuje, że mimo wielu wyzwań podołaliśmy temu zadaniu - komentuje Magdalena Gaj.
Konkurs Innovation Award Media Trendy nagradza wszelkie działania, które wykraczają poza standardową komunikację ze społeczeństwem oraz rozwiązania wykorzystujące innowacje, osiągnięcia nauki, technologii i inżynierii. Podstawowym kryterium oceny jest siła oddziaływania na dany kanał komunikacji, branżę i rynek. Kategoria „Wydarzenie Roku” należy do kategorii specjalnych, obok „Człowieka Roku Mediów” oraz „Medium Roku”.
O STOWARZYSZENIU KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ SAR
Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 r. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 96 podmiotów – agencje full service, domy mediowe, agencje brand design, interaktywne i ambientowe. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i pomysłów pomiędzy podmiotami działającymi na rynku.
Więcej na temat konkursu Innovation Award Media Trendy można znaleźć na stronie internetowej: http://mediatrendy.pl/
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Dawid Piekarz) / (2014-05-08) |
| Udostępnienie informacji: | (Piotr Jaszczuk) / (2014-05-08 09:23) |
| Ostatnia zmiana: | (Piotr Jaszczuk) / (2014-05-08 16:03) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Dawid Piekarz |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:22 |



