Ustawienia

Social Media

Poradnik dla konsumentów - usługi telekomunikacyjne

11015.jpg

Prezes UKE informuje o prawach i zobowiązaniach konsumenta wobec dostawcy usług telekomunikacyjnych.

 

Co to takiego jest umowa? Codziennie spotykamy się z tym pojęciem. Umawiamy się z kimś na spotkanie, na dostarczenie towaru, na wykonanie usługi - na dostarczenie do domu gazu, energii elektrycznej, usług telewizji kablowej, usługi dostępu do Internetu, usług telefonicznych. Mamy zawarte umowy z bankiem na prowadzenie konta lub udzielenie przez bank kredytu itp. Podpisujemy/zawieramy wiele bardzo różnych umów. Często


nie zastanawiamy się nad tym jakie konsekwencje (prawa i obowiązki) bezpośrednio dla nas niesie za sobą zawarcie umowy, a przecież z definicji: Umowa, kontrakt (łac. contractus) – to zgodne porozumienie dwóch lub więcej stron ustalające ich wzajemne prawa lub obowiązki.



Jedną z najpopularniejszych umów jakie zawieramy w życiu codziennym jest umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Zdecydowana większość z nas korzysta przecież codziennie z telefonu komórkowego, czy z Internetu.



Niniejszy poradnik jest o tym co trzeba wiedzieć o umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych (umowie o świadczenie usługi Internetu, telewizji kablowej, telefonu stacjonarnego czy telefonu komórkowego), jakie konsument ma prawa wobec dostawcy usług telekomunikacyjnych i jednocześnie jakie ma wobec niego zobowiązania.



Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Magdalena Gaj) / (2015-03-16)
Udostępnienie informacji: (Sebastian Szeleszczuk) / (2015-03-16 10:59)
Ostatnia zmiana: (Sebastian Szeleszczuk) / (2015-03-16 10:59)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Magdalena Gaj
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:23