Poradnik dla konsumentów - usługi telekomunikacyjne
16 marca 2015

Prezes UKE informuje o prawach i zobowiązaniach konsumenta wobec dostawcy usług telekomunikacyjnych.
Co to takiego jest umowa? Codziennie spotykamy się z tym pojęciem. Umawiamy się z kimś na spotkanie, na dostarczenie towaru, na wykonanie usługi - na dostarczenie do domu gazu, energii elektrycznej, usług telewizji kablowej, usługi dostępu do Internetu, usług telefonicznych. Mamy zawarte umowy z bankiem na prowadzenie konta lub udzielenie przez bank kredytu itp. Podpisujemy/zawieramy wiele bardzo różnych umów. Często
nie zastanawiamy się nad tym jakie konsekwencje (prawa i obowiązki) bezpośrednio dla nas niesie za sobą zawarcie umowy, a przecież z definicji: Umowa, kontrakt (łac. contractus) – to zgodne porozumienie dwóch lub więcej stron ustalające ich wzajemne prawa lub obowiązki.
Jedną z najpopularniejszych umów jakie zawieramy w życiu codziennym jest umowa o świadczenie usług telekomunikacyjnych. Zdecydowana większość z nas korzysta przecież codziennie z telefonu komórkowego, czy z Internetu.
Niniejszy poradnik jest o tym co trzeba wiedzieć o umowie o świadczenie usług telekomunikacyjnych (umowie o świadczenie usługi Internetu, telewizji kablowej, telefonu stacjonarnego czy telefonu komórkowego), jakie konsument ma prawa wobec dostawcy usług telekomunikacyjnych i jednocześnie jakie ma wobec niego zobowiązania.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Magdalena Gaj) / (2015-03-16) |
| Udostępnienie informacji: | (Sebastian Szeleszczuk) / (2015-03-16 10:59) |
| Ostatnia zmiana: | (Sebastian Szeleszczuk) / (2015-03-16 10:59) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Magdalena Gaj |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:23 |



