Raport dotyczący jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych
08 czerwca 2012
Wyniki badań wskaźników jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych za I kwartał 2012 roku.
Prezes UKE przedstawia kolejny Raport z badań wskaźników jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych (QoS) za I kwartał 2012 roku.
Celem kwartalnej publikacji osiąganych przez sieci kontrolowanych przedsiębiorców telekomunikacyjnych wskaźników jest porównawcze pokazanie jakości usług świadczonych przez poszczególnych operatorów z podziałem na rodzaje (telefonia, faks, transmisja danych) w sieciach stacjonarnych (PSTN) i ruchomych (GSM). Informacja taka może być przydatna zarówno dla konsumentów przy wyborze dostawcy usług telekomunikacyjnych, jak również dla przedsiębiorców telekomunikacyjnym w celu poprawny jakości pracy ich sieci.
W porównaniu do IV kwartału 2011 roku, badani operatorzy uzyskali nieco gorsze wyniki dla stopy nieskutecznych wywołań w telefonicznych w sieciach PSTN, a same wartości stopy nieskutecznych wywołań w ruchu międzyoperatorskim dla większości badanych sieci przekroczyły preferowany przez Prezesa UKE limit odniesienia. Również czasy zestawiania połączeń telefonicznych w sieciach PSTN uległy pogorszeniu w sieci czterech operatorów, gdzie w poprzednim okresie odnotowano taki fakt u trzech.
Natomiast zmiana wskaźnika wartość stopy nieskutecznych wywołań z sieci PSTN do sieci (GSM) wskazuje na poprawę jakości zestawiania połączeń pomiędzy sieciami stacjonarnymi, a ruchomymi. Kolejny wskaźnik skuteczności połączeń faksowych w I kwartale 2012 roku i w okresach poprzednich nie uległ zmianie, jednak cały czas nie osiąga poziomu jakości preferowanego przez Prezesa UKE.
Badania jakości publicznie dostępnych usług QoS wykonywane są przez pracowników UKE cały rok, a raz na kwartał wyniki tych badań są publikowane na stronie internetowej Urzędu. Badania wykonano zdalnym systemem pomiarowym UKE - autorstwa Instytutu Łączności - monitorującym na bieżąco jakość świadczonych usług w sieciach stacjonarnych (PSTN) i wybranych operatorów sieci ruchomych (GSM). W trakcie badań zmierzono techniczne wskaźniki jakości usług telekomunikacyjnych takie, jak stopa nieskutecznych wywołań połączeń telefonicznych, czas zestawiania połączeń telefonicznych oraz jakość połączeń faksowych.
Szczegółowe wyniki badań zamieszczono w załączonym Raporcie.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Magdalena Gaj) / (2012-06-08) |
| Udostępnienie informacji: | (Anna Lewandowska) / (2012-06-12 17:48) |
| Ostatnia zmiana: | (Anna Lewandowska) / (2012-06-12 17:48) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Magdalena Gaj |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:21 |



