Ustawienia

Social Media

Raport dotyczący jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych

Wyniki badań wskaźników jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych za I kwartał 2012 roku.

 

Prezes UKE przedstawia kolejny Raport z badań wskaźników jakości publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych (QoS) za I kwartał 2012 roku.

Celem kwartalnej publikacji osiąganych przez sieci kontrolowanych przedsiębiorców telekomunikacyjnych wskaźników jest porównawcze pokazanie jakości usług świadczonych przez poszczególnych operatorów z podziałem na rodzaje (telefonia, faks, transmisja danych) w sieciach stacjonarnych (PSTN) i ruchomych (GSM). Informacja taka może być przydatna zarówno dla konsumentów przy wyborze dostawcy usług telekomunikacyjnych, jak również dla  przedsiębiorców telekomunikacyjnym w celu poprawny jakości pracy ich sieci.

W porównaniu do IV kwartału 2011 roku, badani operatorzy uzyskali nieco gorsze wyniki dla stopy nieskutecznych wywołań w telefonicznych w sieciach PSTN, a same wartości stopy nieskutecznych wywołań w ruchu międzyoperatorskim dla większości badanych sieci przekroczyły preferowany przez Prezesa UKE limit odniesienia. Również czasy zestawiania połączeń telefonicznych w sieciach PSTN uległy pogorszeniu w sieci czterech operatorów, gdzie w poprzednim okresie odnotowano taki fakt  u trzech.

Natomiast zmiana wskaźnika wartość stopy nieskutecznych wywołań z sieci PSTN do sieci (GSM) wskazuje na poprawę jakości zestawiania połączeń pomiędzy sieciami stacjonarnymi, a ruchomymi. Kolejny wskaźnik skuteczności połączeń faksowych w I kwartale 2012 roku i w okresach poprzednich nie uległ zmianie, jednak cały czas nie osiąga poziomu jakości preferowanego przez Prezesa UKE.

Badania jakości publicznie dostępnych usług QoS wykonywane są przez pracowników UKE cały rok, a raz na kwartał wyniki tych badań są publikowane na stronie internetowej Urzędu. Badania wykonano zdalnym systemem pomiarowym UKE - autorstwa Instytutu Łączności - monitorującym na bieżąco jakość świadczonych usług w sieciach stacjonarnych (PSTN) i wybranych operatorów sieci ruchomych (GSM). W trakcie badań zmierzono techniczne wskaźniki jakości usług telekomunikacyjnych takie, jak stopa nieskutecznych wywołań połączeń telefonicznych, czas zestawiania połączeń telefonicznych oraz jakość połączeń faksowych.

Szczegółowe wyniki badań zamieszczono w załączonym Raporcie.

 

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Magdalena Gaj) / (2012-06-08)
Udostępnienie informacji: (Anna Lewandowska) / (2012-06-12 17:48)
Ostatnia zmiana: (Anna Lewandowska) / (2012-06-12 17:48)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Magdalena Gaj
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:21