Ustawienia

Social Media

Relacja z debaty o przyszłych regulacjach telefonii VoIP

Prezentacje i zapis dźwiękowy debaty UKE dotyczącej tematu zharmonizowanego podejścia do regulacji usług telefonii internetowej VoIP w Europie.

 

W dniu 26 listopada 2008 r. z inicjatywy Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej odbyła się publiczna debata, której założeniem była próba odpowiedzi na pytanie: „czy biorąc pod uwagę stan rozwoju usług VoIP, powinno się wprowadzić w Polsce regulacje prawne dotyczące tych usług, w szczególności w zakresie numeracji i przenośności numerów, zapewnienia dostępu do numerów alarmowych służb ustawowo powołanych do niesienia pomocy oraz obowiązków udzielania informacji konsumentom?”.

W debacie wzięło udział 70 osób.

Poniżej prezentujemy wystąpienia uczestników oraz zapis dźwiękowy debaty.

  

  

Prezentacje z debaty

1) Piotr Rutkowski, firma Rotel, Moderator spotkania - „Regulacje telefonii IP” (prezentacja PDF)

2) Marian Podniesiński, Departament Techniki UKE - „Wspólne stanowisko ERG w sprawie VoIP” (prezentacja PDF)

3) Wojciech Berezowski, Departament Prawny UKE - „Różnice między polskim prawem telekomunikacyjnym a Wspólnym Stanowiskiem ERG w sprawie VoIP” (prezentacja PDF)

4) Jerzy Paczocha i Waldemar Szczęsny, Instytut Łączności - „Technologia VoIP w aspekcie dostępu do numerów alarmowych” (prezentacja PDF)

 

  

Zapis dźwiękowy debaty

Z uwagi na czas trwania debaty, nagranie zostało podzielone na cztery pliki w formacie mp3 do pobrania:

  

  

Główne wnioski z debaty

W odniesieniu do obowiązku zapewnienia połączeń alarmowych przez dostawców usług VoIP na obecnym etapie obowiązek powinien dotyczyć wszystkich tych dostawców usług VoIP, którzy dostarczają użytkownikowi końcowemu usługę inicjowania połączeń z wykorzystaniem numeracji z krajowego planu numeracji dla publicznej sieci telefonicznej przy czym sam obowiązek powinie mieć charakter bezwzględny – natomiast sposób jego realizacji nie musi być identyczny z tym jaki jest stosowany w PSTN lecz powinien spełniać kryterium jak najlepszego, z uwzględnieniem poziomu rozwoju technologii, służenia skutecznemu niesieniu pomocy w sytuacjach zagrożeń.

W odniesieniu do obowiązku informowania użytkownika iezbędne jest informowanie potencjalnego użytkownika we wszelkiego typu ofertach a użytkownika w umowach oraz regulaminach świadczenia usług o cechach oferowanej i świadczonej usługi, a w szczególności jasne i jednoznaczne informowanie jakich cech tradycyjnej usługi telefonicznej oferowana usługa nie posiada w tym, których obowiązków określonych w ustawie Prawo telekomunikacyjne dla publicznie dostępnej usługi telefonicznej dostawca usługi nie realizuje lub realizuje w odmienny sposób a także, z których uprawnień przynależnych użytkownikowi publicznie dostępnej usługi telefonicznej na podstawie ustawy Prawo telekomunikacyjne, użytkownik danej usługi nie będzie mógł korzystać.

  

  

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Anna Streżyńska) / (2008-12-02)
Udostępnienie informacji: (Jacek Strzalkowski) / (2009-02-09 12:10)
Ostatnia zmiana: (Jacek Strzalkowski) / (2009-03-25 10:14)

Pliki do pobrania

Pobierz wszystkie załączniki Pobierz wszystkie załączniki w formacie .zip

Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Anna Streżyńska
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:18