Relacja z Targów Wiedzy Konsumenckiej
17 marca 2014

16 marca 2014 r. z okazji Światowego Dnia Praw Konsumenta, w Centrum Handlowym Wola Park w Warszawie odbyły się Targi Wiedzy Konsumenckiej, podczas których konsumenci mogli uzyskać fachową pomoc i poradę od ekspertów z organizacji i instytucji zajmujących się ochroną konsumentów, takich jak Urząd Komunikacji Elektronicznej, Miejski Rzecznik Konsumentów w Warszawie, Europejskie Centrum Konsumenckie, Rzecznik Ubezpieczonych, Urząd Regulacji Energetyki, Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej w Warszawie oraz Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Kilkaset osób, które odwiedziły stanowisko Urzędu Komunikacji Elektronicznej skorzystało z porad ekspertów UKE. Porady dotyczyły usług telekomunikacyjnych, sporów z dostawcami usług oraz praw i obowiązków konsumentów wynikający z zawieranych umów.
Jak zaznacza Milena Górecka – naczelnik Wydziału Polityki Konsumenckiej UKE - Jedną z najczęściej poruszanych przez konsumentów kwestii było zawieranie umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, związanych ze zmianą dostawcy usług. Pytania w tym zakresie wpisały się w prowadzoną przez UKE kampanię „Ufaj, ale sprawdzaj”, mającą na celu zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i obowiązków oraz wyczulenie na nieuczciwe praktyki handlowe, które stosowane są przez niektórych przedstawicieli handlowych.
Konsumenci poruszali także inne kwestie dotyczące świadczenia usług telekomunikacyjnych (przede wszystkim jakości połączeń oraz zasięgu sieci telefonii mobilnej), płatności za usługi, aktywacji usług dodatkowych, przeniesienia usług do nowej lokalizacji oraz przeniesienia numeru przy zmianie dostawcy usług.
Osoby odwiedzające stoisko UKE uzyskali także dodatkowe porady na temat sposobów dochodzenia roszczeń w sporach pomiędzy konsumentami a operatorami telekomunikacyjnymi. W pierwszej kolejności konsument zawsze powinien złożyć reklamację do swojego dostawcy usług telekomunikacyjnych, a w przypadku otrzymania negatywnej odpowiedzi można następnie złożyć do UKE wniosek o mediację lub wniosek o interwencję.
Ilość zadawanych przez konsumentów pytań i ich wątpliwości potwierdziły słuszność udziału UKE w Targach Wiedzy Konsumenckiej i konieczność wspierania przez UKE konsumentów, jako słabszej strony stosunku prawnego (umowy), w sporach z dostawcami usług telekomunikacyjnych.
Kilkudziesięciu najbardziej aktywnych konsumentów otrzymało nagrody przygotowane m.in. przez Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz organizatora Targów - Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Jak zaznacza Milena Górecka – naczelnik Wydziału Polityki Konsumenckiej UKE - Jedną z najczęściej poruszanych przez konsumentów kwestii było zawieranie umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, związanych ze zmianą dostawcy usług. Pytania w tym zakresie wpisały się w prowadzoną przez UKE kampanię „Ufaj, ale sprawdzaj”, mającą na celu zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw i obowiązków oraz wyczulenie na nieuczciwe praktyki handlowe, które stosowane są przez niektórych przedstawicieli handlowych.
Konsumenci poruszali także inne kwestie dotyczące świadczenia usług telekomunikacyjnych (przede wszystkim jakości połączeń oraz zasięgu sieci telefonii mobilnej), płatności za usługi, aktywacji usług dodatkowych, przeniesienia usług do nowej lokalizacji oraz przeniesienia numeru przy zmianie dostawcy usług.
![]() |
Osoby odwiedzające stoisko UKE uzyskali także dodatkowe porady na temat sposobów dochodzenia roszczeń w sporach pomiędzy konsumentami a operatorami telekomunikacyjnymi. W pierwszej kolejności konsument zawsze powinien złożyć reklamację do swojego dostawcy usług telekomunikacyjnych, a w przypadku otrzymania negatywnej odpowiedzi można następnie złożyć do UKE wniosek o mediację lub wniosek o interwencję.
Ilość zadawanych przez konsumentów pytań i ich wątpliwości potwierdziły słuszność udziału UKE w Targach Wiedzy Konsumenckiej i konieczność wspierania przez UKE konsumentów, jako słabszej strony stosunku prawnego (umowy), w sporach z dostawcami usług telekomunikacyjnych.
Kilkudziesięciu najbardziej aktywnych konsumentów otrzymało nagrody przygotowane m.in. przez Urząd Komunikacji Elektronicznej oraz organizatora Targów - Stowarzyszenie Konsumentów Polskich.
Metryka ze strony archiwalnej
| Udostępnienie informacji: | (Piotr Jaszczuk) / (2014-03-17 12:58) |
| Ostatnia zmiana: | (Piotr Jaszczuk) / (2014-03-17 12:57) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Piotr Jaszczuk |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:23 |




