Telefon 116 000 w sprawie zaginionych dzieci
26 stycznia 2009

Fundacja ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych obsługuje bezpłatny, ogólnopolski interwencyjny numer w sprawie zaginionych dzieci - 116 000.
Ogólnoeuropejskie numery bezpłatnych linii telefonicznych o charakterze społecznym stworzone z inicjatywy Komisji Europejskiej i są to:
116 000
- numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci,
116 111
- telefon zaufania dla dzieci i młodzieży,
116 123
- telefon wsparcia emocjonalnego dla dorosłych.
Od listopada 2008 r. działa w Polsce Telefon Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111.
Numer 116 000 dla Fundacji ITAKA
23 stycznia 2009 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej przydzielił spółce Telekomunikacja Polska S.A. numer 116 000 z zakresu numeracji „116” przeznaczonego na potrzeby zharmonizowanych usług o walorze społecznym HESC, do świadczenia usługi „Numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci” przy współpracy z fundacją ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych.
Usługa „Numer interwencyjny w sprawie zaginionych dzieci” świadczona przez fundację ITAKA – Centrum Poszukiwań Ludzi Zaginionych polega na:
- przyjmowaniu zgłoszeń w sprawie zaginionych dzieci i przekazywaniu informacji odpowiednim służbom, głównie Policji,
- udzielaniu wskazówek i wsparcia osobom odpowiedzialnym za zaginione dziecko,
- udzielaniu wsparcia w dochodzeniu.
Usługa jest dostępna stale - 24/7 na terenie całego kraju i jest całkowicie bezpłatna.
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Tomasz Karamon) / (2009-01-23) |
| Udostępnienie informacji: | (Jacek Strzalkowski) / (2009-02-24 12:09) |
| Ostatnia zmiana: | (Monika Radecka) / (2017-02-16 16:15) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Tomasz Karamon |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:19 |



