Ustawienia

Social Media

UFAJ, ALE SPRAWDZAJ

14213.jpg
Pośpiech zazwyczaj okazuje się złym doradcą. Wiedzą o tym przedstawiciele handlowi działający w imieniu i na rzecz różnych dostawców usług telekomunikacyjnych. Niestety wciąż zdarza się, że działania niektórych z nich są nieuczciwe. Co zrobić, aby nie paść ofiarą nieuczciwych praktyk? O czym należy pamiętać podczas zawierania umów?

 

Odpowiedzi na te i inne pytania dotyczące usług telekomunikacyjnych poznają mieszkańcy Lubania, Zgorzelca i Jeleniej Góry podczas spotkań z ekspertami Urzędu Komunikacji Elektronicznej.

Urząd Komunikacji Elektronicznej stale otrzymuje skargi abonentów, szczególnie osób starszych, które padły ofiarą nieetycznego postępowania reprezentantów dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz najczęściej jest ten sam - abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora - a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Zazwyczaj o tym, że takiej zmiany dokonał, dowiaduje się dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym - kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej umowy.

Biorąc pod uwagę skalę problemu i ilość interwencji dotyczących praktyk stosowanych przez przedstawicieli handlowych, Urząd Komunikacji Elektronicznej zainicjował ogólnopolską kampanię informacyjną skierowanej do konsumentów powyżej 50 roku życia pod hasłem „Ufaj, ale sprawdzaj”. Założenia kampanii to jest zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.

W ramach kampanii „Ufaj, ale sprawdzaj” na terenie całego kraju cyklicznie odbywają się spotkania informacyjne, prowadzone przez ekspertów UKE. Podczas spotkań można dowiedzieć się m.in. jakie nieuczciwe „chwyty” marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych, aby nakłonić abonentów do zmiany umowy z operatorem, jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić, kiedy umowa została zmieniona wbrew naszej woli.

Harmonogram informacyjnych spotkań konsumenckich:

25 wrzesień – Lubań
Łużyckie Centrum Rozwoju, ul. Rynek-Sukiennice 38 (Sala Konferencyjna)
godz. 11.00

26 wrzesień – Zgorzelec
Starostwo Powiatowe (sala konferencyjna), ul. Boh. II AWP 8a
godz. 11.00

27 wrzesień – Jelenia Góra
Sala Konferencyjna Książnicy Karkonoskiej, ul. Bankowa 27
godz. 10.00


Podczas rozmowy z przedstawicielem handlowym:

  • Jeżeli na umowie widnieje logo innego przedsiębiorcy, a jesteś przekonywany, że zawierasz umowę z dotychczasowym dostawca usług, NIE PODPISUJ UMOWY.
  • BĄDŹ CZUJNY, jeśli przedstawiciel handlowy/kurier zjawił się w domu z gotową umową, bez wcześniejszego umawiania się na spotkanie i bez Twojego wnioskowania o zmianę usług lub operatora.
  • Jeżeli masz wątpliwości jaką firmę reprezentuje przedstawiciel handlowy, który Cię odwiedził – ZAŻĄDAJ OKAZANIA LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ.
  • Jeżeli już podpisałeś umowę zadbaj, aby przedstawiciel handlowy/kurier pozostawił Ci kopię zawartej umowy, jej regulamin , cennik oraz formularz odstąpienia od umowy. NIE DAJ SIĘ PRZEKONAĆ, ŻE TE DOKUMENTY ZOSTANĄ DOSTARCZONE PÓŹNIEJ.
  • Jeżeli padłeś ofiarą nieuczciwego działania – MASZ PRAWO ODSTĄPIĆ OD UMOWY w ciągu 10 dni od daty jej zawarcia, bez ponoszenia żadnych kosztów.


cik

Jeśli podejrzewasz dostawcę usług telekomunikacyjnych
o nieuczciwe praktyki, skonsultuj się
z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:




Metryka ze strony archiwalnej

Udostępnienie informacji: (Piotr Jaszczuk) / (2013-09-25 12:06)
Ostatnia zmiana: (Monika Lewińska) / (2015-05-18 13:49)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Piotr Jaszczuk
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:22