UFAJ, ALE SPRAWDZAJ – Międzyrzecz i Gorzów Wielkopolski
21 października 2014

Jak bronić się przed nieuczciwymi praktykami na rynku telekomunikacyjnym? O czym nie wolno zapominać przy zawieraniu umów? Odpowiedzi na te i inne pytania poznają mieszkańcy Międzyrzecza i Gorzowa Wielkopolskiego (woj. lubuskie) w trakcie spotkań z ekspertami Centrum Informacji Konsumenckiej UKE.
Abonenci, w tym zwłaszcza osoby starsze, cyklicznie kierują do Urzędu Komunikacji Elektronicznej wnioski o interwencję, których powodem są nieetyczne działania przedstawicieli dostawców usług telekomunikacyjnych. Scenariusz zazwyczaj jest podobny - abonent nie do końca świadomie zgadza się na zmianę zakresu usług lub na zmianę operatora - a w efekcie zamiast obiecanej promocji otrzymuje wyższe rachunki. Niestety, o tym, że dokonał niekorzystnej dla siebie zmiany dowiaduje się przeważnie dopiero po kolejnym okresie rozliczeniowym - kiedy jest już za późno na bezpłatne wycofanie się z nowej i „lepszej” umowy.
Harmonogram najbliższych spotkań konsumenckich:
23 października 2014 r. (czwartek) –Międzyrzecz
Starostwo Powiatowe
ul. Przemysłowa 2
godz. 9.00
24 października 2014 r. (piątek) – Gorzów Wielkopolski
Starostwo Powiatowe
ul. Pankiewicza 5-7
godz. 9.00
Patronat medilany
23 października 2014 r. (czwartek) –Międzyrzecz
Starostwo Powiatowe
ul. Przemysłowa 2
godz. 9.00
24 października 2014 r. (piątek) – Gorzów Wielkopolski
Starostwo Powiatowe
ul. Pankiewicza 5-7
godz. 9.00
Patronat medilany
![]() |
Urząd Komunikacji Elektronicznej w celu przeciwdziałania nieuczciwym praktykom kontynuuje zainicjowaną w grudniu 2012 roku ogólnopolską kampanię informacyjną „Ufaj, ale sprawdzaj”. Kampania skierowana jest zwłaszcza do konsumentów powyżej 50 roku życia, a jej założenia to zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie ich praw w kontaktach z przedstawicielami handlowymi oraz wyczulenie na nieuczciwe działania marketingowe.
W ramach kampanii „Ufaj, ale sprawdzaj” na terenie całego kraju cyklicznie odbywają się spotkania informacyjne, prowadzone przez ekspertów UKE (od grudnia 2012 roku odbyło się ich już blisko 30). W trakcie spotkań konsumenci dowiedzą się m.in. jakie nieuczciwe „chwyty” marketingowe stosują reprezentanci firm telekomunikacyjnych w celu nakłonienia abonentów do zmiany umowy z dotychczasowym operatorem, jakich środków ostrożności należy przestrzegać podczas rozmów z przedstawicielami handlowymi oraz co zrobić, kiedy umowa zostałazmieniona wbrew naszej woli.
Podczas rozmowy z przedstawicielem handlowym:
- Jeżeli na umowie widnieje logo innego przedsiębiorcy, a jesteś przekonywany, że zawierasz umowę z dotychczasowym dostawca usług, NIE PODPISUJ UMOWY.
- BĄDŹ CZUJNY, jeśli przedstawiciel handlowy/kurier zjawił się w domu z gotową umową, bez wcześniejszego umawiania się na spotkanie i bez Twojego wnioskowania o zmianę usług lub operatora.
- Jeżeli masz wątpliwości jaką firmę reprezentuje przedstawiciel handlowy, który Cię odwiedził – ZAŻĄDAJ OKAZANIA LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ.
- Jeżeli już podpisałeś umowę zadbaj, aby przedstawiciel handlowy/kurier pozostawił Ci kopię zawartej umowy, jej regulamin , cennik oraz formularz odstąpienia od umowy. NIE DAJ SIĘ PRZEKONAĆ, ŻE TE DOKUMENTY ZOSTANĄ DOSTARCZONE PÓŹNIEJ.
- Jeżeli padłeś ofiarą nieuczciwego działania – MASZ PRAWO ODSTĄPIĆ OD UMOWY w ciągu 10 dni od daty jej zawarcia, bez ponoszenia żadnych kosztów.
Jeśli podejrzewasz dostawcę usług telekomunikacyjnych o nieuczciwe praktyki, skonsultuj się z Centrum Informacji Konsumenckiej UKE:
- infolinia 801 900 853 (koszt połączenia zgodny z cennikiem operatora)
- 22 534 91 74 (pon.-pt. w godzinach 8.15 – 16.15)
- www.uke.gov.pl/formularz
- www.cik.uke.gov.pl
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Renata Piwowarska) / (2014-10-21) |
| Udostępnienie informacji: | (Monika Lewińska) / (2014-10-21 15:01) |
| Ostatnia zmiana: | (Monika Lewińska) / (2014-10-21 15:01) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Renata Piwowarska |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:22 |




