„Ufaj, ale sprawdzaj” spotkania w Oławie i Wrocławiu
20 czerwca 2013

Eksperci Urzędu Komunikacji Elektronicznej udali się na spotkania konsumenckie w ramach kampanii edukacyjnej „Ufaj, ale sprawdzaj”. Tym razem spotkania odbyły się w dniach 18 – 19 czerwca 2013 r. na Dolnym Śląsku we Wrocławiu oraz Oławie.
Celem programu jest zwiększenie świadomości konsumentów w zakresie przysługujących im uprawnień oraz zapoznanie ze sposobami działania nieuczciwych przedstawicieli handlowych. Spotkania prowadzone w ramach programu mają na celu ograniczenie procederu zawierania „niechcianych” umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych poprzez edukowanie konsumentów tych usług.
Prelekcja pracowników Centrum Informacji Konsumenckiej UKE cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród dojrzałych konsumentów, którzy licznie przybyli do Starostwa Powiatowego, zarówno we Wrocławiu, jak i w Oławie. Najwięcej kontrowersji wśród konsumentów wzbudza postępowanie przedstawicieli handlowych jednego z dostawców usług telekomunikacyjnych, który prężnie rozwija swoją działalność na terenie Województwa Dolnośląskiego. W tym kontekście uwidocznił się w jeden z najważniejszych celów kampanii „Ufaj, ale sprawdzaj”, a mianowicie aspekt profilaktyczny, którego celem jest zapobieganie zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych w sposób niezgodny z dobrymi obyczajami.
Spotkania z dojrzałymi konsumentami są również okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami Urzędu Komunikacji Elektronicznej a Rzecznikami Konsumentów, przyczyniając się do poprawy współpracy w celu lepszej i skuteczniejszej ochrony praw konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych.
Prelekcja pracowników Centrum Informacji Konsumenckiej UKE cieszyła się dużym zainteresowaniem wśród dojrzałych konsumentów, którzy licznie przybyli do Starostwa Powiatowego, zarówno we Wrocławiu, jak i w Oławie. Najwięcej kontrowersji wśród konsumentów wzbudza postępowanie przedstawicieli handlowych jednego z dostawców usług telekomunikacyjnych, który prężnie rozwija swoją działalność na terenie Województwa Dolnośląskiego. W tym kontekście uwidocznił się w jeden z najważniejszych celów kampanii „Ufaj, ale sprawdzaj”, a mianowicie aspekt profilaktyczny, którego celem jest zapobieganie zawieraniu umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych w sposób niezgodny z dobrymi obyczajami.
Spotkania z dojrzałymi konsumentami są również okazją do wymiany doświadczeń pomiędzy pracownikami Urzędu Komunikacji Elektronicznej a Rzecznikami Konsumentów, przyczyniając się do poprawy współpracy w celu lepszej i skuteczniejszej ochrony praw konsumentów na rynku usług telekomunikacyjnych.
W załączeniu znajduje się artykuł z prasy lolaknej nt. spotkania.
Fot. Anna Tomczyk i Mateusz Ossowski
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Mateusz Ossowski) / (2013-06-20) |
| Udostępnienie informacji: | (Piotr Jaszczuk) / (2013-06-20 13:49) |
| Ostatnia zmiana: | (Anna Lewandowska) / (2013-07-08 15:04) |
Pliki do pobrania
Pobierz wszystkie załączniki
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Mateusz Ossowski |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:22 |



