Ustawienia

Social Media

"Ufaj, ale sprawdzaj" w Namysłowie i Kluczborku

13662.jpg
5 i 6 sierpnia 2013 r. odbyły się kolejne spotkania organizowane przez Urząd Komunikacji Elektronicznej we współpracy z Rzecznikami Konsumentów w ramach kampanii informacyjno-edukacyjnej „Ufaj, ale sprawdzaj”.

 

Tym razem ekspertów UKE gościli Powiatowy Rzecznik Konsumentów z Namysłowa – Pani Katarzyna Paradowska oraz Powiatowy Rzecznik Konsumentów z Kluczborka – Pan Janusz Kuliberda.

Podczas obu spotkań specjaliści z CIK UKE przybliżyli słuchaczom powszechnie stosowane techniki sprzedażowe, które są sprzeczne z dobrymi obyczajami i zasadami współżycia społecznego, a które w dużej mierze dotykają zwłaszcza osoby starsze. Każdy Konsument powinien we własnym zakresie zweryfikować przekazywane informacje, niemniej trzeba zaznaczyć, że nie wszyscy mają pełną świadomość co do zasad funkcjonowania rynku telekomunikacyjnego. Uczestnicy spotkań potwierdzali, że najczęściej spotykają się z problemem wykorzystywania przez przedstawicieli handlowych ich podeszłego wieku i ufności, która niejednokrotnie jest zgubna i niesie za sobą wiele konsekwencji.

W ramach obu spotkaniach poruszone zostały nie tylko kwestie związane z zawieraniem umów o świadczenie usług telekomunikacyjnych, ale także inne problemy, z którymi stykają się konsumenci korzystający z usług telekomunikacyjnych. Przedstawiciele UKE udzielali porad i odpowiadali na pytania dotyczące podstawowych praw i obowiązków abonentów publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, standardowych warunków umowy, zapewnienia przyłączenia do publicznej sieci telefonicznej oraz pozasądowego rozstrzygania sporów między konsumentami a przedsiębiorcami telekomunikacyjnymi.

Celem kampanii „Ufaj, ale sprawdzaj” jest przede wszystkim podniesienie świadomości konsumentów, bo uwaga i rozsądek pozwolą nam na uchronienie się przed nieuczciwymi praktykami przedsiębiorców.

[if gte mso 9]><xml> Normal 0 21 false false false PL X-NONE X-NONE MicrosoftInternetExplorer4 </xml><![endif]

[if gte mso 9]><xml> </xml><![endif]

[if gte mso 10]> <style> /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:Standardowy; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri","sans-serif"; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-fareast-font-family:"Times New Roman"; mso-fareast-theme-font:minor-fareast; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-bidi-font-family:"Times New Roman"; mso-bidi-theme-font:minor-bidi;} </style> <![endif]

Metryka ze strony archiwalnej

Autor informacji: (Milena Górecka)
Udostępnienie informacji: (Piotr Jaszczuk) / (2013-08-07 15:17)
Ostatnia zmiana: (Piotr Jaszczuk) / (2013-08-07 15:18)
Metryka
Podmiot udostępniający informację: Urząd Komunikacji Elekronicznej
Osoba odpowiedzialna: Milena Górecka
Osoba publikująca informację: Archiwum UKE
Data publikacji: 05.09.2025 15:22