Usługa powszechna w TP
13 listopada 2006
Decyzja w sprawie określenia warunków świadczenia usługi powszechnej przez Telekomunikację Polską S.A.
W dniu 7 listopada 2006 r. Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej wydał kolejną decyzję w sprawie określenia warunków świadczenia usługi powszechnej. Pierwsza decyzja w tej sprawie była wydana w dniu 5 maja 2006 r. - wraz z decyzją wyznaczającą Telekomunikację Polską S.A. do świadczenia usługi powszechnej na okres sześciu miesięcy.
Usługa powszechna to zestaw usług telekomunikacyjnych, jakie powinny być dostępne wszystkim użytkownikom końcowym stacjonarnych publicznych sieci telefonicznych na terytorium Polski, z zachowaniem wymaganej jakości i po przystępnej cenie. W jej skład wchodzą następujące usługi:
- przyłączenie pojedynczego zakończenia sieci w głównej lokalizacji abonenta (z wyłączeniem sieci cyfrowej z integracją usług ISDN);
- utrzymanie łącza abonenckiego z zakończeniem sieci w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych;
- połączenia telefoniczne krajowe i międzynarodowe, w tym do sieci ruchomych, obejmujące także zapewnienie transmisji dla faksu oraz transmisji danych, w tym połączenia do sieci Internet;
- udzielanie informacji o numerach telefonicznych oraz udostępnianie spisów abonentów;
- świadczenie udogodnień dla osób niepełnosprawnych;
- świadczenie usług telefonicznych za pomocą aparatów publicznych.
Przedsiębiorcy wyznaczonemu przysługuje dopłata do kosztów świadczenia usługi powszechnej w przypadku ich nierentowności. Dopłatę ustala Prezes UKE w wysokości kosztu netto świadczenia usługi powszechnej.
W nowej decyzji Prezes UKE określił, iż TP S.A. będzie świadczyła usługę powszechną do dnia 8 maja 2011 r. Ponadto ustalił wartości wskaźników dostępności i jakości świadczenia usługi powszechnej, a także następujące obowiązki:
1. obowiązek świadczenia osobom o niskich dochodach pakietu specjalnego uwzględniającego ich możliwości ekonomiczne.
2. obowiązek świadczenia pakietu podstawowego, w którym miesięczna opłata abonamentowa stanowi opłatę za utrzymanie przyłączenia w gotowości do świadczenia usług telekomunikacyjnych i nie obejmuje innych usług telekomunikacyjnych.
3. obowiązek uzgadniania z Prezesem UKE zakresu i warunków świadczenia udogodnień i usług dodatkowych, o których mowa w art. 93 Prawa telekomunikacyjnego.
4. obowiązek prowadzenia kalkulacji kosztów.
Decyzji został nadany rygor natychmiastowej wykonalności.
Jacek Strzałkowski
Rzecznik Prasowy
Metryka ze strony archiwalnej
| Autor informacji: | (Jacek Strzalkowski) |
| Udostępnienie informacji: | (Jacek Strzalkowski) / (2007-02-28 15:37) |
| Ostatnia zmiana: | (Jacek Strzalkowski) / (2007-06-01 16:24) |
| Podmiot udostępniający informację: | Urząd Komunikacji Elekronicznej |
| Osoba odpowiedzialna: | Jacek Strzalkowski |
| Osoba publikująca informację: | Archiwum UKE |
| Data publikacji: | 05.09.2025 15:17 |



